Ajuda’ns a fer-los realitat!

Potenciem la veu dels joves d’Alacant al món digital!

Ens unim per cinquè any consecutiu al #GivingTuesday i posem el focus en els joves d'Alacant per potenciar l'ús de la llengua en l'àmbit digital.

Per què aquesta àrea del sud del País Valencià?

Alacant és una de les grans ciutats del domini lingüístic on la llengua pròpia està més amenaçada. El 44,1 % dels habitants de les comarques d'Alacant sap parlar valencià, però només el 12,35 % el parla a casa com a llengua habitual, segons una enquesta de la Generalitat Valenciana.

I per què amb els joves?

Només el 18 % dels joves el fan servir habitualment a les xarxes socials. La realitat del valencià és especialment greu entre els més joves, i és urgent prendre mesures per enfortir l'espai sociolingüístic de la llengua al sud del País Valencià. Volem aconseguir que el valencià no quedi relegat a una llengua només de l'àmbit educatiu i que sigui fort als espais d'oci i lleure dels més joves.

Com ho farem?

Amb els donatius aconseguits volem desenvolupar un seguit de projectes als instituts de la zona que s'emmarquin en els nous formats digitals i per això se centraran en la creació de pòdcast i en retransmissió de videojocs per Twitch. El projecte també contempla la creació de material divulgatiu en valencià sobre el món digital.

Els tallers giraran entorn dels nous llenguatges digitals a les xarxes socials i com potenciar la part lúdica d'aquests formats sense deixar enrere l'ús del valencià. També desenvoluparem un material de sensibilització per poder reforçar l'ús del valencià a les xarxes entre els joves de la zona.

El teu gest marca la diferència!

Per fer-ho realitat, necessitem el teu suport! Fes un donatiu i ajuda'ns a potenciar la veu dels joves d'Alacant al món digital!

L'objectiu és aconseguir 15.000 €, la qual cosa suposa un gran repte, i per això el teu suport és imprescindible. Com ens hi pots ajudar?

• Fent un donatiu.
  • Difonent la campanya a les xarxes socials utilitzant l'etiqueta #JoDonePelValencià, especialment el dia 29 de novembre.

Compartint la iniciativa entre els teus contactes en missatges de mòbil o per correu electrònic.

11 dies
Aconseguit 6981€ Objectiu 15000€
S'han aconseguit 6981€ d'un total de 15000€.
Quina quantitat vols donar?
Vols realitzar el donatiu com a...
Les teves dades
Dades de l'empresa