La Plataforma per la Llengua s’adhereix a la campanya ‘Casa nostra, casa vostra’

L'ONG del català se suma a la iniciativa per fer de Catalunya terra d'acollida

'Casa nostra, casa vostra' és una campanya que defensa el caràcter de terra d'acollida de Catalunya, i a la qual la Plataforma per la Llengua li ha donat suport. A través d'un manifest que ja té gairebé 17.000 signants, entre organitzacions, entitats i persones individuals, es demanen uns punts bàsics per garantir la convivència, a més de reclamar a les institucions una resposta més clara davant els fluxos migratoris.

Els cinc punts que formen el manifest fan una crida a garantir la inclusió social de les persones migrants, noves o ja acollides, i a l'aplicació de mesures contra el racisme, la xenofòbia, la LGTBIfòbia i la violència masclista. Per tal de fomentar la cultura de pau, demanen l'assumpció immediata dels compromisos i la lliure circulació, com queda recollit en l'article 13 de la Declaració Universal dels Drets Humans.

Entre els signants inicials s'hi troben personalitats com Arcadi Oliveres, Aina Clotet, Pep Guardiola, Txe Arana, Màrius Serra, Antoni Bassas, Mònica Terribas i Roc Casagran, a més de grups de música com Aspencat, Ebri Knight o Txarango. A les organitzacions, formades per sindicats, universitats o escoles entre molts d'altres, a partir d'ara també caldrà sumar-hi la Plataforma per la Llengua.