Not铆cies ← Altres not铆cies

La Plataforma per la Llengua col路labora amb el 2n FESOHCURT, festival de curtmetratges de Nules

La Plataforma per la Llengua col·labora amb el FESOHCURT, Festival de Curtmetratges de Nules (Plana Baixa), que el 2017 celebra la segona edici贸. El festival tindr脿 lloc els dies 29 i 30 de setembre i l'1 d'octubre de 2017 al Teatre Alc谩zar de Nules.

La periodista Am脿lia Garrig贸s i el realitzador Xavier Manzanet representaran la Plataforma per la Llengua en el jurat del FESOHCURT, format per cinc persones. Al FESOHCURT, Garrig贸s lliurar脿 el premi del p煤blic, i Manzanet, el guard贸 al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys. De fet, l'obra realitzada per Xavier Manzanet Les veus de la nit, un documental sobre la pres猫ncia de R脿dio Popular de la Plana durant l'intent de colp d'estat del 23 de febrer del 1981, obrir脿 les sessions del festival de Nules.

El FESOHCURT vol contribuir al foment de l'煤s del valenci脿 mitjan莽ant l'elaboraci贸 de curtmetratges. Per aix貌, la llengua dels curtmetratges ha de ser el catal脿 (en qualsevol de les seues variants dialectals), o amb subt铆tols en aquesta llengua en el cas del «Premi al millor curtmetratge en altres lleng眉es».

En el festival de Nules pot participar qualsevol persona o entitat jur铆dica amb curtmetratges de qualsevol g猫nere rodats en valenci脿, realitzats amb posterioritat a l'1 de gener del 2012. Cada persona -realitzadora, productora i/o directora- pot inscriure un m脿xim de dues obres. El tema de les produccions 茅s lliure, l'obra ha de ser in猫dita, no estrenada comercialment i d'una durada m脿xima de vint minuts.

En la segona edici贸 del FESOHCURT s'atorgaran sis premis: premi al millor curtmetratge - guard贸 i 800 €; premi al millor curtmetratge rodat a Nules - guard贸 i 500 €; premi al millor curtmetratge en altres lleng眉es - guard贸 i 500 €; premi al millor curtmetratge de les comarques de Castell贸 - guard贸 i 300 €; premi al millor curtmetratge rodat per menors de 18 anys - guard贸 i 200 €; i premi al millor curtmetratge de vot del p煤blic - guard贸 i 100 €.

• Google+