L’informe de discriminacions a Barcelona es presentarà dimecres amb 45 casos per raons de llengua

L'Observatori de les Discriminacions de Barcelona presentarà el proper dimecres, 27 de maig, el seu informe anual. L'Observatori va ser creat per l'Oficina per la No Discriminació i la Taula d'Entitats amb Servei d'Atenció a Víctimes de Discriminació de l'Ajuntament de Barcelona, taula de la qual la Plataforma per la Llengua forma part, juntament amb 17 entitats civils més que atenen persones afectades per discriminacions per raó de gènere, orientació sexual, religió, salut o llengua, i que té com a objectiu compartir experiències i teixir xarxes entre les diferents entitats que la formen, a fi de millorar l'atenció de les persones que han patit discriminacions.

El document que es presentarà inclou fins a 45 casos de discriminacions lingüístiques que s'han produït a la capital catalana durant l'any 2019, la majoria dels quals els ha recollit la Plataforma per la Llengua.

La presentació, que serà en un acte en línia obert a tothom, servirà per conèixer els principals resultats de l'informe i comptarà amb un debat públic entre les diferents entitats que participen en aquesta taula. Per part de la Plataforma per la Llengua hi assistirà la membre de l'executiva Rut Carandell, que exposarà les situacions freqüents en què es produeixen discriminacions per raons de llengua i les vies per combatre-les i erradicar-les. També es veuran vídeos de testimonis que han estat afectats per una discriminació.

L'acte començarà a les 17.30 hores a través d'aquest enllaç.

• Google+