El Cava per la llengua, una iniciativa de la Plataforma per la Llengua i Bodegues Sumarroca

El Cava per la llengua és una iniciativa solidària que té com a objectiu promoure el català i desenvolupar campanyes de promoció de la llengua. Els beneficis recaptats amb la venda del cava es destinaran a campanyes de promoció del català i en concret a difondre la situació del català a nivell internacional. Alhora, aquest nou projecte s'emmarca en els actes de celebració dels 20 anys de la Plataforma per la Llengua, que es van complir oficialment el passat 12 de desembre del 2013.

La Plataforma per la Llengua i Bodegues Sumarroca van llançar a la venda, el passat més de novembre del 2013, 10.000 ampolles del Cava per la llengua. Després de l'èxit que va tenir, va elaborar-se una nova remesa d'ampolles que encara podeu trobar a la venda a diversos supermercats de la cadena Bon Preu-Esclat i altres botigues i bodegues. Podeu consultar tots els establiments a través d'aquest enllaç.

Els beneficis que se n'obtinguin amb la venda d'aquest cava aniran destinats a campanyes a benefici del català en l'àmbit nacional i internacional. El cava es pot comprar a 7,95 euros i, de cada ampolla venuda, es destinarà 1,39 euros a aquesta campanya. El Cava per la llengua es podrà trobar a la xarxa d'establiments Bon Preu-Esclat, així com a altres establiments de restauració.

Des d'un punt de vista gastronòmic, el cava està avalat per l'experiència de les caves Sumarroca. És un cava brut reserva amb les varietats de raïm macabeu, xarel·lo, parellada i chardonnay procedents de les finques Sumarroca Molí Coloma i Sabartés, amb una criança de 30 mesos. És un cava que pot acompanyar qualsevol aperitiu i àpat del principi fins a la fi.

Com a notes de tast, té un color groc pàl·lid, amb una aroma fresca, gràcies a les notes afruitades del vi de base i a l'aportació de la criança sobre llevats. Net i sense vinositat, és fàcil de beure, amb una entrada en boca cremosa i lleugerament dolça. Escuma perfectament, sense excés de gas carbònic, i té una acidesa equilibrada.

D'altra banda, el cava té també un important vessant artístic, ja que l'etiqueta inclou una reproducció de la litografia que l'artista Antoni Tàpies va elaborar a benefici de la Plataforma per la Llengua, en una mostra més del compromís que l'artista va mostrar amb la llengua i el país al llarg de la seva llarga i fructífera trajectòria. L'obra original és una litografia limitada, numerada i signada per l'autor de la qual encara en queden exemplars a la venda. Per a més informació, visiteu aquest enllaç.