Fes-te voluntari o voluntària!

La Plataforma per la Llengua treballa des del pragmatisme i el rigor cercant sempre l'originalitat en les seves actuacions. Ens adrecem a tothom i ens hem consolidat com un referent en la mobilització lingüística. La salut de la nostra llengua és una responsabilitat que no podem delegar als governs ni a les lleis, sinó que tu i tothom hi hem de col·laborar activament

Vols millorar la situació del català? Col·labora amb nosaltres com a voluntari.

*Els camps són obligatoris

1.- Omple els camps següents

1. Col·labora des de casa

Treballa coordinadament amb centenars de voluntaris que, com tu, col·laboren a distància amb la Plataforma per la Llengua. Actuar des de casa és la solució a impediments de disponibilitat de temps, geogràfics, de mobilitat, familiars, etc. A través d'Internet, telèfon, fax o correu postal pots contribuir eficaçment a la normalització del català en diferents àmbits. Aprofita quan vagis a comprar i informa'ns sobre l'ús de la llengua de productes i empreses: necessitem aquestes dades per fer estudis i demanar millores!

Amb una flexibilitat absoluta i una dedicació mínima, pots fer molt pel català!

Estaràs constantment informat de les noves accions, campanyes i èxits aconseguits.

2. Vius fora dels Països Catalans?

Vols fer alguna cosa pel català, però no saps com perquè vius fora del país?

El suport i les pressions internacionals són molt importants per crear un clima favorable al reconeixement internacional del català. Sovint institucions, empreses i entitats d'altres països prenen posicionaments contraris al reconeixement institucional o a la normalització del català; és per això que ens cal poder treballar i respondre també des de fora del país. Encara que visquis fora dels Països Catalans hi pots jugar un paper molt important!

3. Sigues membre d’una territorial de la Plataforma per la Llengua

Fes-te'n membre de la Plataforma per la Llengua de la teva comarca i participa en la normalització lingüística del teu entorn més proper. Integra't a l'organització treballant en les assemblees territorials.

4. Col·labora en comarques on no hi ha delegació de la Plataforma per la Llengua

Creus que la Plataforma per la Llengua té feina a fer al teu municipi? Promou la constitució d'una territorial de la nostra organització que treballi per la normalització lingüística a la teva comarca.

5. Fes accions d’activisme i activitat al carrer

T'agrada el contacte amb la gent i les activitats al carrer? Ajuda'ns a difondre el nostre missatge, a fer sentir la nostra veu i a denunciar públicament la discriminació del català allà on sigui.

6. Col·labora en feines administratives a les seus de la Plataforma per la Llengua

Vols ajudar-nos en el dia a dia de la nostra feina? Per dur a terme les campanyes de la Plataforma per la Llengua necessitem ajuda a tots els nivells, també a l'àrea d'administració i secretaria.

7. Fes de parella lingüística

Ensenya català oral a un nouvingut. Sovint és l'única forma que tenim per integrar en català a molta gent. Comparteix experiències i coneixements amb una persona d'una altra cultura.

8. Fes altres tasques relacionades amb el teu perfil professional

Ajuda'ns amb els teus coneixements professionals. Si ets lingüista, traductor, professor, informàtic, treballes en recursos humans o creus que la teva experiència laboral o formació acadèmica poden ser d'utilitat per la nostra organització, fes-nos arribar el teu currículum.

9. Crea grups de treball per a projectes específics

Vols col·laborar amb el teu grup de companys o companyes? Disposes d'un equip de persones disposades a treballar? A la Plataforma per la Llengua tenim diversos projectes que podem oferir-vos perquè els dueu a terme com a grup de treball i amb la nostra ajuda. Ajuda'ns a donar sortida a totes les idees que tenim per normalitzar el català!

10. Col·labora econòmicament

A la Plataforma per la Llengua tenim molts projectes i idees per recuperar i normalitzar el català. Amb la teva aportació econòmica els podrem dur a terme.

11. Altres col·laboracions

Envia per correu electrònic als teus amics les animacions de sensibilització de la Plataforma per la Llengua que trobaràs a la nostra pàgina electrònica.

COMPROMÍS DE CONFIDENCIALITAT DE LA PERSONA VOLUNTÀRIA

Com a voluntari de la nostra entitat, puntualment podrà participar en tot el procediment de tractament de les dades de caràcter personal i es compromet a actuar amb discreció i confidencialitat, obligació que es mantindrà fins i tot després de finalitzada la relació de col·laboració amb la PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per tot el que pugui conèixer de l'entitat en la seva situació.

La persona voluntària només tindrà accés a les dades de caràcter personal que siguin imprescindibles per al desenvolupament de les tasques acordades, i en cap cas les farà servir per cap altra finalitat que no sigui l'establerta en el seu acord amb la PLATAFORMA PER LA LLENGUA.

El voluntari està conforme amb les premisses esmentades als dos apartats anteriors i es compromet a aplicar les mesures de seguretat estipulades per l'Entitat pel que fa al tractament de dades de caràcter personal.

Les dades personals que ens faciliteu a través d'aquesta butlleta / formulari seran incorporades a la nostra base de dades i seran tractades de manera confidencial amb la finalitat de gestionar la vostra relació com a voluntari o voluntària de PLATAFORMA PER LA LLENGUA.

Així mateix, podrem comunicar-nos amb vós per via electrònica o telefònica, basant-nos en  l'interès legítim de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per comunicar-vos informació sobre la vostra inscripció a la nostra entitat, així com novetats, activitats, campanyes o actes organitzats per PLATAFORMA PER LA LLENGUA, i altres.

En cap cas cedirem les vostres dades personals a tercers sense el vostre consentiment previ.

El període de conservació de les dades serà el necessari per al manteniment de la relació i  un màxim de 5 anys un cop finalitzada.

Durant la vostra relació amb l'entitat, i estrictament per a la gestió de les vostres dades personals, PLATAFORMA PER LA LLENGUA podrà emprar programari per desar-les als EUA. Aquesta transferència està emparada en l'escut de privacitat UE-EUA.

Des de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, complim amb totes les garanties legals establertes per a protegir la privacitat de les vostres dades personals.

En qualsevol moment podreu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com, si escau, el dret de portabilitat i de limitació del tractament, recollits al RGPD (UE) 216/679, dirigint-vos a: carrer de Sant Honorat, 7, principal 1a 08002 de Barcelona o mitjançant correu electrònic a dades@plataforma-llengua.cat.

En qualsevol cas, podreu dirigir-vos a l'autoritat de protecció de dades (www.agpd.es) per iniciar els tràmits oportuns en defensa dels vostres drets.

Privacitat i dades