Festa pel joc i el lleure en català

Dissabte 30 de novembre del 2013
De 10 a 15 hores
Arc de Triomf de Barcelona (Passeig Lluís Companys)

El proper 30 de novembre celebrarem la desena edició de la Festa pel joc i la joguina en català, que a partir d'aquest any canvia de nom i passa a anomenar-se Festa pel joc i el lleure en català. D'aquesta manera volem fer extensible el català a una franja molt més àmplia de nens i nenes i no reduir-lo exclusivament al joc i la joguina, sinó al lleure i al divertiment en general.

Durant tot el matí, des de les 10 fins les 15 hores, serem al Passeig Lluís Companys de Barcelona,al voltant de l'Arc de Triomf, amb un munt d'activitats per passar una bona estona entre jocs, música, cinema... a més de nombroses actuacions i tallers en català. A més a més, ens visitaran els patges dels Reis d'Orient perquè tots els nens i nenes els hi puguin entregar la seva carta.

Ja podeu descarregar-vos la carta als Reis Mags d'Orient per emplenar-la.

Programa de la jornada

10:00 - Inici de la festa i obertura de tallers

10:00 - Taller de grafits o percussió  [Escenari cultural]

10:15 - Joc de mans: Barcelona Màgic Band [Escenari infantil]

10:55 - Narració del conte d'en Patufet a càrrec de Montserrat Novell [Escenari infantil]

11:00 - Actuació del grup de rock Estrip [Escenari gran]

11:00 - Taller de bastoners a càrrec dels Bastoners del Raval [Escenari cultural]

11:15 - Representació del conte "La gerra del llac" a càrrec d'"El Casalet" [Escenari infantil

12:00 - Lectura del manifest a càrrec de Toni Albà [Escenari gran]

12:00 - Joc de mans: Barcelona Màgic Band [Escenari infantil]

12:00 - Taller de diables a càrrec de la Colla de Diables de Mataró [Escenari cultural]

12:05 - Actuació del grup Xeic!  [Escenari gran]

12:15 - Lectura del manifest a càrrec de Toni Albà [Escenari infantil]

12:20 - - Narració del conte d'en Patufet a càrrec de Montserrat Novell [Escenari infantil]

12:50 - Contes tradicionals catalans a càrrec d'"Un far de contes" [Escenari infantil]

13:00 - Taller de Batucada a càrrec dels Tabalers del Poble Sec [Escenari cultural]

13:00 - Actuació de la coral el Poble que Canta [Escenari gran]

13:20 - Conta-contes a càrrec de Marta Jarque [Escenari infantil]

14:00 - Actuació de fi de festa del grup infantil "Els Koloraines" [Escenari gran]

15:00 - Fi de festa

Una mica d'història

Des del desembre de 2004 l'àmbit de jocs i joguines de la Plataforma per la Llengua organitza la Festa per al joc i la joguina en català. Aquesta activitat s'engloba en la campanya "En català, jugues?", que a grans trets té cinc objectius: conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants en el nostre país; demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya; convidar tota la població (sobretot els pares i mares i els Reis d'Orient) a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits; conscienciar els botiguers de joguines que demanin als proveïdors més jocs i joguines en català i que les col·loquin de forma visible als aparadors; i promocionar i donar a conèixer l'oferta existent de joguines que hi ha en català, que és del voltant del 6%. A partir d'aquest any, a més a més, també volem reivindicar la llengua catalana en tots els àmbits del lleure dels nens i nenes de totes les edats. És per aquest motiu que la Festa pel joc i la joguina passarà a anomenar-se "Festa pel Joc i el Lleure en català". Així doncs,  no només continuem celebrant aquesta festa amb els mateixos objectius que en les edicions passades sinó que també en proposem un de nou i és fer extensible la utilització del català en tots els àmbits del lleure i el divertiment.

• Podeu consultar les cròniques i de les edicions anteriors de la Festa, així com veure'n totes les imatges en aquest enllaç.
  • A més a més, la Plataforma per la Llengua posa a la vostra disposició la web dels jocs i joguines en català, la primera web que aplega tots els jocs que pots trobar al mercat que parlen la nostra llengua.

La Festa del joc i el lleure és possible gràcies a la col·laboració de: Supermercats Bonpreu-Esclat, Pans and Company, Sorli Discau, Moritz, Ferrocarrils de la Generalitat, Transports Metropolitans de Barcelona, Abacus, Racó Català, Vilaweb, Cavall Fort, catalunya ràdio, Club Súper3, El Punt Avui, Directe!cat, Consorci per a la Normalització Lingüística, Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona. Podeu consultar la llista sencera de col·laboradors aquí