Ajuda’ns a defensar i promoure el català!

Grups de conversa per reforçar l'ús de la llengua catalana com a llengua vehicular

Amb els grups de conversa en català volem reforçar l'ús de la llengua catalana com a llengua vehicular en les sessions de què disposarem i fer que els participants adquireixin l'interès per parlar activament i de manera espontània la llengua catalana.

Es tracta d'un punt de trobada en què una persona de la Plataforma per la Llengua dinamitza un grup de conversa en català per tal de posar en pràctica aquells coneixements de català que tinguin, encara que siguin baixos. S'intentarà que el nivell dels aprenents sigui semblant, per així garantir que tothom en pugui treure el màxim profit. Els grups estan pensats perquè els aprenents tinguin un espai per fer servir el català. És per això que es farà tan pràctic com es pugui, mitjançant dinàmiques, jocs, role-playings, etc., per exemple situacions quotidianes que es trobin normalment, com ara anar a comprar, al metge, a l'escola... A partir de la pràctica, si el voluntari veu que el grup ho demana i que respon bé, podrà fer alguna explicació de conceptes més lingüístics, com ara ortogràfics, morfològics o sintàctics, sempre responent les demandes que el grup tingui.

Aquests grups estan pensats per portar-se a terme en diferents espais dels barris, com ara centres cívics, biblioteques, escoles, instituts... I també poden anar adreçats al públic en general o bé a un col·lectiu en concret, com ara una entitat de nouvinguts, un grup d'estudiants, famílies d'una AMPA d'una escola, etc. I com a activitat complementària, en altres ocasions, i amb diferents grups, es faran sortides culturals amb el propòsit de veure més realitats i posar en pràctica el català tant com es pugui. Aquestes sortides tant poden ser a museus com a cinemes, espais d'oci, esdeveniments culturals...

Amb cada donatiu de 30 € podreu fer possible la creació d'aquest servei i promoure el català entre els aprenents més necessitats. El nostre objectiu és que es puguin crear 20 serveis estables, i per tant garantim un mínim de 200 beneficiaris directes.

El teu donatiu serà de
Vols realitzar el donatiu com a...

Recorda que pots deduir el 15% d'aquest donatiu a la declaració de la renda.

Les teves dades
Dades de l'empresa