Notícies ← Altres notícies

Miquel Alimentació avança en l’etiquetatge en català i ara els cinc principals grups en productes de marca blanca incorporen la nostra llengua

Miquel Alimentació, el líder majorista de la distribució alimentària en l'àmbit estatal, amb seu central a Vilamalla (Alt Empordà), avança en la introducció del català en l'etiquetatge de les marques pròpies. Amb l'aposta pel català realitzada per l'empresa gironina, tots els grans grups distribuïdors catalans (Condis, Bon Preu, Miquel Alimentació, Sorli Discau i Corporació Alimentària de Guissona) ja distribueixen les marques pròpies etiquetades, com a mínim, en llengua catalana. De manera complementària, altres grups distribuïdors com Consum i Eroski també s'han sumat a l'ús del català en l'etiquetatge dels productes de marca pròpia.

La Plataforma per la Llengua ha constatat un creixement dels productes de les marques pròpies de Miquel Alimentació (Gourmet, Mical i Micaderm, entre altres) etiquetats, almenys, en català. Així mateix, l'empresa ha comunicat a l'ONG del català que actualment disposa d'unes 250 referències que inclouen el català en l'etiquetatge i que la previsió és que aquesta llista vagi en augment en els propers mesos. La resta de referències aniran incorporant el català en l'etiquetatge progressivament, una vegada s'esgotin els actuals estocs d'embalatges.

L'entitat celebra la progressiva normalització de la llengua catalana en les etiquetes i embalatges de les marques pròpies dels principals grups distribuïdors catalans i felicita Miquel Alimentació pels avenços realitzats en la introducció del català en les informacions dels productes propis. D'altra banda, la Plataforma per la Llengua insta la resta de grups distribuïdors presents a Catalunya a adaptar-se al mercat català i respectar els drets lingüístics dels consumidors.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin