La Plataforma per la Llengua i WICCAC demanen a LIDL, DIA i ALCAMPO que utilitzin el català en els webs corporatius i en l’etiquetatge dels seus productes

Les dues entitats que treballen per la normalització lingüística de la llengua catalana han fet arribar comunicacions als grups distribuïdors LIDL, DIA i Alcampo en què demanen la implementació d'una versió en català dels seus webs corporatius.

A les comunicacions, a més de ressaltar que la gran majoria de consumidors dels territoris de parla catalana valoren positivament l'ús del català en els productes i serveis,  se'ls recorda que la majoria de grups distribuïdors ja disposen de web en català: Bon Preu, SorliDiscau, Condis, Eroski-Caprabo, Miquel Alimentació, Consum Cooperativa, Supsa Supermercats, Pujol o Valvi Supermercats entre altres.

Complementàriament, també s'ha demanat als responsables estatals dels tres grups distribuïdors (LIDL, DIA i Alcampo) que acompleixin els requisits lingüístics establerts en la llei 22/2010 del Codi de Consum i etiquetin els seus productes de marca pròpia també en llengua catalana, com ja fan una part important dels grups de distribució implantats als territoris de parla catalana.

La Plataforma per la Llengua i WICACC esperen que les empreses interpel·lades agafin consciència dels seus dèficits en relació al català i prenguin les mesures necessàries per respectar els drets lingüístics dels consumidors i acomplir la normativa legal vigent.