Llengua, cultura i entreteniment al Maresme

Participa en les nombroses activitats que la territorial de la Plataforma per la Llengua al Maresme et proposa!

• Exposició: 1714-2014. Una llengua cap a la llibertat - Realitat i vitalitat de la llengua catalana: Del dilluns 5 al diumenge 25 d'octubre. Sala Cultural Ramon de Capmany

Podrà visitar-se els dijous de 19 a 21 h, els divendres s ́hi celebraran presentacions sobre la llengua i la cultura catalanes, els caps de setmana d ́11 a 14 h i de 18 a 21 h, i també es podrà visitar a hores convingudes pels grups que ho sol·licitin.
És una exposició promoguda per la FOLC, el comissari de la qual és Jordi Solé i Camardons, sociolingüista, bon coneixedor de la situació actual de la llengua catalana. El disseny dels plafons a tot color és obra de Cèsar Amiguet.
L ́exposició mostra en 20 plafons la realitat de la llengua amb els següents eixos temàtics: els territoris on es parla el català, la realitat desigual dels usos idiomàtics, la vitalitat i la història de la llengua catalana. Expressa la realitat tal com és, subratllant la vitalitat enorme de la llengua, malgrat els segles de persecució lingüística que ha hagut de suportar.

• Presentació del llibre "Introducció a la història dels Països Catalans" a càrrec d ́Albert Botran i Carles Castellanos: 9 d'octubre, a les 19.30h, Sala Cultural Ramon de Capmany

El divendres 9 d ́octubre, a 2/4 de 8 del vespre, a la Sala Cultural Ramon de Capmany (plaça dels Americanos, s/n), Plataforma per la Llengua Canet de Mar us presentarem el llibre "Introducció a la història dels Països Catalans" amb dos dels tres coautors de l ́obra, l ́Albert Botran i en Carles Castellanos. El tercer és en Lluís Sales. L ́obra forma part de la col·lecció «LLEVAT» d ́Edicions del 1979.

• Taller de llengua de signes catalana: 10 d'octubre de 17 a 20h a la biblioteca P. Gual i Pujadas

El dissabte 10 d ́octubre, des de les 5 de la tarda i fins a les 8 del vespre, davant la biblioteca P. Gual i Pujadas a la riera de Sant Domènec, tothom tindrà l ́oportunitat de participar en un taller de llengua de signes catalana.
Si vols aprendre alguns signes i vols conèixer de prop la llengua pròpia de les persones sordes signants de Catalunya, participa en aquest taller obert a tots els interessats. L ́activitat està organitzada per la Plataforma per la Llengua Canet de Mar amb la col·laboració del Centre de Persones Sordes del Maresme a Mataró i del laboratori de llengua de signes catalana de la Universitat Pompeu Fabra.

• Xerrada: El català i l ́aragonès, llengües pròpies d ́Arago. Divendres 16 d'octubre a les 19.30h a la Sala Cultural Ramon de Capmany

El divendres 16 d ́octubre, a 2/4 de 8 del vespre, a la Sala Cultural Ramon de Capmany, Plataforma per la Llengua Canet de Mar us oferirem la xerrada "El català i l ́aragonès, llengües pròpies d ́Aragó" a càrrec d ́Albert Lamora de la Casa d ́Aragó de Barcelona.
Albert Lamora és mestre d'aragonès del Centro Aragonés de Barcelona- Casa de Aragón i membre de la Colla de charradors d'aragonés O Corrinche, a més de membre de la junta del CAB.
Des de la Casa d'Aragó, i més en concret des del Rolde Aragonés de Barcelona, que empenta projectes de defensa i difusió de la cultura d'Aragó sempre basats en la realitat trilingüe del país, ens donaran una visió global d'aquesta realitat: evolució històrica del català d'Aragó i l'aragonès, vitalitat de les llengües, moviments sorgits en la seva defensa, evolució de la legislació, actituds dels diferents governs d'Aragó després del franquisme, "salut" sociolingüística, literatures....

• Exposició: 1714-2014. Una llengua cap a la llibertat - Realitat i vitalitat de la llengua catalana. Del dilluns 26 al dissabte 31 d ́octubre al C.C Calisay d'Arenys de Mar

La Plataforma per la Llengua d'Arenys de Mar portarem l ́exposició 1714-2014. Una llengua cap a la llibertat - Realitat i vitalitat de la llengua catalana al C.C. Calisay, del dilluns 26 al dissabte 31 d ́octubre.

• Xerrada-debat: El català al nou Estat. 23 d'octubre a les 19.30h a la sala Ramon de Capmany de Canet de Mar

La xerrada-debat "El català al nou Estat" a 2/8 de 8 de la tarda a la sala Ramon de Capmany comptarà amb la participació del filòleg Pau Vidal, autor dels llibres "El bilingüisme mata" i "Manual del procés", i de Roger Torrents, membre de l ́Executiva nacional de Plataforma per la Llengua.
Pau Vidal parlarà sobre la situació actual del català i seguidament Roger Torrents ho farà de la visió de la Plataforma per la Llengua en relació a quin ha de ser l ́estatus del català en la futura Constitució de la República Catalana.
Acabat l ́acte brindarem amb Cava per la llengua pels 10 anys de Plataforma per la Llengua Maresme, que compleixen durant la tardor del 2015, i alhora acomiadarem el Correllengua de Canet de Mar fins el proper any.

• Presentació del llibre "La mateixa pedra" de Patrícia Gabancho. El 28 de novembre a les 18h a l'Aula Magna CRTTT - Escola de Teixits de Canet de Mar

No hi ha dubte que Catalunya té i ha tingut, al llarg de la història, moments que, tot i ser brillants, no acaben bé o acaben en no res. Què és el que falla? Aquest llibre fa un recorregut divertit per diversos episodis històrics -poc coneguts i sorprenents- per descobrir-hi unes claus que es repeteixen, prenent en consideració quatre factors: talent, projecte, lideratge i unitat. El talent genera una energia positiva que cal traduir en un projecte col·lectiu i, per tant, en unitat d ́acció. Tanmateix, no sempre s ́hi arriba.
La mateixa pedra proposa una reflexió sobre els ritmes profunds de la història, que pot ser útil a l ́hora d ́enfrontar els reptes d ́avui. Des de la Catalunya de l ́any 1000 fins a la declaració de sobirania del Parlament, passant per l ́ebullició del 1906, una anotació en el dietari de Joan Maragall, les conspiracions al voltant del compromís de Casp, la Barcelona tolerant de Jaume I, els convulsos anys setanta o la recuperació il·lustrada del segle XVIII viscuda a través de la ciència.

• Google+