Not铆cies ← Altres not铆cies

Sobre la situaci贸 real del catal脿, carta dirigida a l'editor de The Economist

El president de la Plataforma per la Llengua, 脪scar Escuder, envia una carta a l'editor de The Economist, Matt Steinglass, en relaci贸 a l'article publicat aquest dilluns passat "In Barcelona, do it in Catalan - or pay the fine". L'entitat ha volgut fer arribar el seu malestar a l'editor d'aquest reconegut setmanari, ja que l'exposici贸 feta en l'article 茅s clarament esbiaixada quant a la informaci贸 que s'omet i les fonts que es presenten (diversos testimonis privats contraris a l'煤s del catal脿).

Les empreses a Catalunya suporten 340 normatives que les obliguen a fer servir el castell脿, qualsevol empresa que vulgui registrar una marca o patent ha de traduir tota la documentaci贸 justificativa al castell脿, els productes alimentaris s'han d'etiquetar obligat貌riament en castell脿 per貌 no en catal脿, els agents de seguretat privada estan obligats a parlar en castell脿 per exercir... Aquestes s贸n algunes de les dades que l'articulista del setmanari The Economist ha obviat a l'hora de publicar l'article "In Barcelona, do it in Catalan - or pay the fine"

脪scar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua, ha fet arribar a l'editor de The Economist una carta per mostrar el malestar de l'ONG del catal脿 davant l'explicaci贸 esbiaixada sobre la realitat ling眉铆stica del pa铆s pel que fa a l'empresa i el consum, 脿mbit on el marc legal vigent posa encara el catal脿 en una situaci贸 desprotegida i  vulnerable i no permet la seva total normalitzaci贸. 脪scar Escuder ha fet notar a Matt Steinglass que el catal脿 no nom茅s pateix desigualtat en l'脿mbit de l'empresa, sin贸 que Espanya el relega a una situaci贸 de marginaci贸 煤nica a Europa i als pa茂sos de tradici贸 democr脿tica.

La Plataforma per la Llengua espera que el reconegut setmanari angl猫s incorpori les informacions que els hi hem fet arribar a trav茅s d'aquesta carta per tal de complir amb la rigorositat i contrast d'informacions que haurien de caracteritzar el periodisme.

• Google+