Notícies de Plataforma per la Llengua ← Altres notícies

La campanya "Sanitat en valencià" rep el premi Valencià de l'Any de la Fundació Huguet

Els impulsors de la campanya "Sanitat en valencià" demanen garantir l'atenció mèdica en valencià al sistema de salut públic i també al privat.

La Fundació Huguet de Castelló ha lliurat el premi Valencià de l'Any a la campanya "Sanitat en valencià", que ha sigut lliurat el 9 d'octubre al saló de plens de l'Ajuntament de Castelló. Anna Garcia Pitarch i Carles Espinosa han rebut el guardó, com a representants de la campanya "Sanitat en valencià", que ha sigut impulsada per més de vuit-cents professionals de la salut. La idea va nàixer com una iniciativa del voluntariat de Plataforma per la Llengua per a donar veu a treballadors i treballadores de la sanitat. 

Els impulsors de la campanya "Sanitat en valencià" demanen garantir l'atenció mèdica en valencià al sistema de salut públic i també al privat. La legislació valenciana determina que cal atendre i respondre en valencià un pacient valencianoparlant. Això es desprén de la declaració d'oficialitat i de la Llei d'Ús del Valencià, que data del 1983, així com de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries. Per això cal que les persones que treballen en la  sanitat pública tinguen una suficient capacitació lingüística en valencià, en un termini adequat a cada nivell. Amb la nova llei de la Funció Pública Valenciana el govern ha d'aprovar decrets per a definir nivells i terminis. Els impulsors de la campanya insten el Consell de la Generalitat Valenciana a aprovar els decrets necessaris el més prompte possible, atés que queden dos anys de legislatura i fer-ho era un compromís dels tres partits que donen suport al govern.  

Però a més del marc legal, cal que els professionals sanitaris respecten el dret dels pacients d'expressar-se en la seua llengua i que tinguen en compte la importància que té això per a l'èxit de l'acte clínic. La comunicació en valencià amb els pacients forma part de la qualitat assistencial, i del clima d'empatia i de confiança que cal garantir entre metges i usuaris

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin