[ÀUDIO] El director d’una mútua de Tarragona renya un pacient per voler parlar en català al metge, i el pacient fa respectar els seus drets
La fermesa del pacient defensant durant vint minuts el seu dret per ser atès en català aconsegueix que la mútua acabi fent entrar una infermera a la consulta com a intèrpret per al facultatiu i que finalment el metge l'entengui en català
El cas il·lustra la manca de voluntat d'algunes empreses que gestionen serveis públics a l'hora de garantir els drets lingüístics dels ciutadans
El discurs del director de la mútua serveix d'exemple per explicar com funciona el procés de submissió lingüística dels catalanoparlants a través d'arguments subtils: el "respecte" pel metge castellanoparlant passa per damunt del respecte al pacient, s'interioritza que voler mantenir-se en català és una qüestió de "radicalitat", parlar en castellà s'ha de fer "per educació" (mentre que no parlar en català no és de "mala educació") i es crea una falsa dicotomia entre el dret a la salut i el dret d'expressar-se en català Més informació sobre "[ÀUDIO] El director d’una mútua de Tarragona renya un pacient per voler parlar en català al metge, i el pacient fa respectar els seus drets"