Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 134 - 13/03/2015
Fes-te’n soci

Signa per denunciar el setge al català a la Franja!

La Plataforma per la Llengua ha engegat una nova campanya que té com a objectiu denunciar la situació del català a la Franja. La campanya consisteix en la simulació d'un joc on-line a través del web estimoelcatala.cat. En realitat, el joc és una acció de sensibilització amb la qual l'entitat pretén aconseguir adhesions per portar la problemàtica a Europa, tenint en compte els repetits intents dels governs espanyol i aragonès per aniquilar el català a la zona. Ajuda'ns a aconseguir un gran nombre d'adhesions a través de les xarxes socials amb el hashtag #noésLAPAO!

Signa!

Gràcies a la vostra participació, el ministre Wert ja té la seva samarreta!

El passat mes de gener, el Ministre José Ignacio Wert va ser escollit, per votació popular, l'#enemicdelcatalà 2014. Tal com vam anunciar, la Plataforma per la Llengua ha fet entrega de la samarreta amb el missatge de Joan Brossa "Volem viure plenament en català" al guanyador. La vostra participació ha estat clau per poder escollir el personatge que més ha maltractat el català, gràcies per participar-hi!

Mira el vídeo!

Nous casos de discriminació lingüística

Es tracta del cas d'una advocada que va ser retinguda i vexada pels agents del Cos de la Policia Nacional d'un Centre d'Internament d'estrangers perquè s'hi va adreçar en català. La Plataforma per la Llengua denuncia aquesta nova agressió i recorda que és contrària a la legislació vigent.

A més a més, també hem assessorat a una parella de Miralcamp que va veure com la Policia nacional va rebutjar tramitar dos DNI's en estar en català la sol·licitud.

La Plataforma per la Llengua, amb el jutge Santiago Vidal

Aquest diumenge vam ser presents a l'acte de suport al jutge Santiago Vidal que El PuntAvui va organitzar a l'auditori de Girona. Xavier Pérez-Esquerdo, membre de l'Executiva de l'entitat, va ser l'encarregat de fer arribar al jutge Vidal el nostre suport. Llegeix l'article sencer, publicat al blog "El català suma", del director de l'entitat, Daniel Mundet.

La Plataforma per la Llengua es reuneix amb Escola Valenciana

El representant de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, s'ha entrevistat a la ciutat de València amb Dariana Grozsa, responsable del voluntariat lingüístic de la coordinadora Escola Valenciana i amb el delegat d'Escola Valenciana a Castelló, Antoni Vizcarro.

Nova promoció per als socis de la Plataforma per la Llengua!

Si ets soci o sòcia de la Plataforma per la Llengua, a partir d'ara pots beneficiar-te d'un 20% de descompte en la compra de la teva entrada, més la d'un acompanyant, per als concerts programats al llarg d'aquest 2015 al Centre Artesà Tradicionàrius! Pots consultar la programació clicant aquí o adreçant-te directament a la pàgina web del  CAT.