Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 168 - 01/04/2016
Fes-te’n soci

Ja tenim la guanyadora del mes de març del concurs #10000veus

La veu de la Núria March Condal ha estat la guanyadora del lot de vins de ViDirecte. Aquest mes d'abril, la veu pel català que rebi més votacions aconseguirà un carnet del Club Català de la Cultura TR3SC, amb validesa d'1 any des del dia en què s'activi!

Fes com l'Anna Sahun, en Lluís Llach, l'Ada Parellada i en Lluís Gavaldà... uneix-te a la veu del poble!

Participa-hi!

1.000 signatures per assolir l'objectiu, ajuda'ns a aconseguir-ho!

LinkedIn permet navegar per la seva xarxa en un total de 22 llengües i tenir el currículum en 40 idiomes. Entre aquestes xifres, però, no s'hi inclou el català.

Si aconseguim crear una gran demanda, tindrem més força per reclamar que deixin de marginar el català. Necessitem la vostra signatura i col·laboració per la difusió de la iniciativa!

Signa i comparteix la petició!

Google Maps normalitza els topònims en català i occità

La Plataforma per la Llengua havia reivindicat aquesta normalització, fins i tot amb demandes concretes, com les que havia fet per a l'Alguer. L'organització valora molt positivament aquest canvi a Google Maps i la normalització que significa per al català i per a l'occità; molt per sobre fins i tot dels usos afrancesats que TV3 utilitza per a algunes poblacions d'Occitània.

Ser molts és tenir més força. Signa pel #FIFA17InCatalan!

Ja hem superat l'equador de l'objectiu de la campanya, però encara ens falten signatures per arribar a les 16.000 adhesions. Si aconseguim que un dels videojocs més venuts incorpori la llengua catalana, podrem avançar en la normalització del català en els jocs d'ordinador i videojocs. Et necessitem!

Signa la petició!

El govern espanyol ha decretat 15 noves imposicions del castellà a l’empresa en el que portem de març

El govern en funcions no s'atura en la imposició del castellà a l'empresa i al consumidor. Només al març el govern del PP ha fet 15 noves imposicions lingüístiques en 2 reials decrets que s'afegeixen a les disposicions impositives del gener i del febrer d'enguany i a les centenars vigents.

Una gimcana sobre les llengües, nova activitat dels voluntaris juvenils

El voluntariat lingüístic juvenil de la Plataforma per la Llengua ha tornat a fer de les seves i el passat 16 de març va retrobar-se per fer una gimcana lingüística!

València és oficialment València

La Plataforma per la Llengua celebra la normalització del topònim i el caràcter únic oficial. Esperem que aquest canvi serveixi d'exemple a la resta de poblacions del País Valencià que encara no han recuperat la forma valenciana del seu topònim.