Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 175 - 01/07/16
Fes-te’n soci

Vols aconseguir una estada a Perpinyà per a dues persones?

Un viatge per a dues persones a Perpinyà pel cap de setmana del 30 de setembre al 2 d'octubre pot ser teu si ens expliques a través d'una fotografia com estimes i defenses el català. Només has de compartir la imatge a les xarxes socials amb l'etiqueta #10000veus i el teu missatge o publicar-la al web www.plataforma-llengua.cat/10000-socis/ i aconseguir que sigui la més votada. L'escapada inclou els bitllets de tren i dos àpats!

Dóna la teva veu pel català!

La Plataforma per la Llengua exigeix que el govern d’Andorra compleixi el conveni de reciprocitat dels mitjans en català

A partir d'avui, les comarques de l'Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà i l'Alta Ribagorça deixaran de veure la TV d'Andorra. Noves fronteres entre els mitjans de comunicació audiovisuals en català. Ajuda'ns a exigir el #CatalàSenseFronteres signant la petició del web estimoelcatala.cat.

Llegeix l'article de la directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, sobre la reciprocitat dels mitjans de comunicació audiovisuals en català: Qüestió de voluntat, qüestió d'oportunitats

Signa la petició!

Correus i el tennis taula discriminen el català

En les darreres hores, la Plataforma per la Llengua ha tingut coneixement de dos nous casos de discriminacions lingüístiques que s'han produït en situacions quotidianes en dos punts de Catalunya.

Més informació

La Plataforma per la Llengua i Wiccac demanen a la multinacional Puig que reincorpori el català al seu web

L'empresa de moda i fragàncies Puig, que té la seu a l'Hospitalet de Llobregat, va eliminar la versió en català del seu web l'any 2014. Ara, Plataforma per la Llengua i Wiccac li demanem que, per millorar la qualitat de l'atenció, recuperi una versió en la nostra llengua. A més, també sol·licitem que incorpori el català en la informació de l'etiquetatge dels seus productes.

Més informació

L’enquesta de coneixement i ús social del valencià demostra que saber la llengua pròpia ofereix més oportunitats laborals

La Conselleria d'Educació i Cultura de la Generalitat Valenciana ha donat a conèixer l'enquesta 'Coneixement i ús social del valencià 2015', que analitza l'estat de salut de la llengua pròpia del País Valencià.

Més informació

Gaudeix del cinema infantil en català i aconsegueix un DVD d’una pel·lícula de Pack Màgic de regal

Gràcies a l'acord de col·laboració entre Pack Màgic i la Plataforma per la Llengua, si ets soci de l'entitat i espectador/a de cinema infantil en català, pots aconseguir un DVD de regal, a escollir entre els DVD editats per aquesta productora.

Consulta les condicions