Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 140 - 11/05/2015
Fes-te’n soci

Màrius Serra i Espartac Peran presentaran l'acte de lliurament de premis del 1r Concurs Tísner de creació de jocs de català

El jurat ja ha decidit els tres projectes guanyadors del primer Concurs Tísner de creació de jocs de català! Aquest dissabte, 16 de maig a les 11 h, t'esperem a la Fàbrica Fabra i Coats de Barcelona. Els periodistes Màrius Serra i Espertac Peran seran els encarregats de conduir l'acte de lliurament de premis. T'hi esperem!

Presentem l'InformeCAT 2015, 50 dades sobre l'estat del català

La Plataforma per la Llengua presenta una nova edició de l'informe anual sobre l'estat del català. D'aquest informe es desprèn que el català gaudeix d'una bona salut però que recula en alguns àmbits pels incessants atacs de l'Estat.

Consulta'l!

Eleccions municipals: el català també està en campanya!

La Plataforma per la Llengua insta els partits que concorren a les eleccions a assumir un decàleg de propostes per impulsar el català des dels ajuntaments. Descarrega't el decàleg!

Eleccions autonòmiques: propostes per als territoris del domini lingüístic!

La Plataforma per la Llengua se suma a les reivindicacions d'Acció Cultural del País Valencià, de l'Obra Cultural Balear i de les entitats de defensa de la llengua i cultura de la Franja que demanen als partits l'equiparació de drets dels parlants de català en els esmentats territoris.

Somescola.cat crida a mantenir el model d’escola catalana

Somescola, coordinadora d'entitats per la defensa de l'escola en català de la qual forma part la Plataforma per la Llengua, rebutja la sentència del Tribunal Suprem que avala la imposició d'un 25% d'assignatures en castellà fixada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El mateix objectiu que persegueix el ministre Wert amb el desplegament de la LOMQE, per generalitzar les sentències concretes a les escoles en contra de la decisió democràtica del poble de Catalunya.

Les fotografies guanyadores del concurs #Joemplanto!

L'elecció no ha estat gens fàcil! Ens heu fet arribar un total de 226 fotografies a través de les xarxes socials amb l'etiqueta #Joemplanto però només 5 podien guanyar una capsa-regal d'experiències de la cooperativa Fent País.

Coneix els guanyadors!