Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 156 - 23/10/2015
Fes-te’n soci

Qui ha fet més pel català? Proposa el teu candidat per al Premí Martí Gasull i Roig 2015!

Un any més, la Plataforma per la Llengua vol premiar a la persona, empresa, entitat... que més ha treballat a favor de la llengua catalana. El Premi Martí Gasull i Roig, a l'exemplaritat en defensa de la llengua, té per objectiu fer que l'exemple de la tasca de Martí Gasull i Roig serveixi per inspirar, i també reconèixer, a totes aquelles persones que estimen el català! Entra al web premimartigasull.cat i proposa el teu candidat!

Proposa el teu candidat!

L'etiqueta #NetflixInCatalan revoluciona la xarxa perquè Netflix no ignori la nostra llengua

La Plataforma per la Llengua considera que Netflix no pot menysprear els drets lingüístics de 10 milions de consumidors potencials. L'entitat insta a la companyia a través d'una carta que tingui en compte els drets lingüístics dels catalanoparlants i emeti continguts en català. L'etiqueta #NetflixInCatalan aconsegueix escampar la iniciativa a través de les xarxes socials.

Més informació

Entra en vigor la nova llei que tracta com una colònia els ciutadans de parla catalana

Dijous passat, va entrar en vigor la Llei 19/2015, de 13 de juliol, que exigeix el castellà com a única llengua indispensable per a l'obtenció de la nacionalitat espanyola en un clar tracte despectiu vers les altres llengües pròpies d'Espanya. Un tracte discriminatori més per part de l'estat espanyol en vers el català per afegir a les balances lingüístiques.

Més informació

L’exposició “El català, al cinema” al Centre educatiu L'Alzina de Palau-solità i Plegamans

"El català, al cinema" és una exposició itinerant. Si voleu més informació per portar l'exposició al vostre municipi, podeu escriure'ns en aquest correu electrònic: gponsa@plataforma-llengua.cat

Més informació

Plataforma per la Llengua i l'Ajuntament de València acorden iniciatives conjuntes per promoure la llengua

El representant de Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, s'ha entrevistat amb la coordinadora general de l'Àrea de Cultura de l'Ajuntament de València, la regidora Glòria Tello, i la seua assessora cultural, Paloma Carreras.

Més informació

Activitats de la territorial de la Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera

La Plataforma per la Llengua Baix Llobregat-Esparreguera continua amb la seva activitat! A continuació, us presentem un resum dels tallers que ja s'han celebrat i us expliquem quines activitats hi ha programades.