Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 172 - 20/05/2016
Fes-te’n soci

Què me'n dius del català, llengua d'arrelament?

Dilluns 23 de maig, a les set del vespre, vine i participa en una nova edició del cicle de debats amb copa "Què me'n dius...?" a la plaça Roja de Ciutat Meridiana. En aquesta ocasió, presentarem la publicació arRELATS, en un format original i artístic, a l'aire lliure, per debatre sobre el paper del català com a llengua d'arrelament i de cohesió social.

Més informació

La Plataforma per la Llengua planteja les conseqüències del reconeixement oficial del castellà en una República catalana

L'ONG del català presenta un document comparatiu de dos models lingüístics possibles en un futur Estat català: català i castellà oficials i només català oficial però amb reconeixement de drets del ciutadà en l'ús del castellà

Més informació

Nou web per reivindicar el dret d’estudiar en català dins la comunitat universitària

La Plataforma per la Llengua estrena el web estudiarencatala.cat, dirigit a tota la comunitat universitària per tal de conscienciar sobre els drets lingüístics tant a l'Administració com a la docència, la recerca i els programes d'intercanvi.

Més informació

Sobre la situació real del català, carta dirigida a l'editor de The Economist

El president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, envia una carta a l'editor de The Economist, Matt Steinglass, en relació a l'article publicat aquest dilluns passat "In Barcelona, do it in Catalan - or pay the fine".

Traslladem el cas del Real Madrid i Kiko Casilla a Inspecció de treball

El cap de premsa del Real Madrid Club de Fútbol va prohibir a un dels seus jugadors, el porter Kiko Casilla, parlar en català per respondre a la pregunta que li formulava el periodista esportiu Sebas Guim. Els reglaments empresarials que impedeixin parlar en català a parlants de la mateixa llengua han de ser anul·lats, segons l'article 13 de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries.

Més informació

Guanya un lot de cerveses històriques donant la teva veu pel català!

Encara no has participat en un dels concursos mensuals que realitzem per celebrar que ja som més de 10.000 socis? Aquest mes de maig, pots aconseguir un lot de cerveses de La Cervesera Artesana!

Participa-hi!