Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 174 - 17/06/2016
Fes-te’n soci

Les queixes contra les administracions per motius lingüístics es doblen en un any

La Plataforma per la Llengua ha recollit 426 queixes de ciutadans el 2015. L'ONG del català reclama que es vetlli pel compliment de la llei del Codi de consum perquè, en cas contrari, s'afavoreix l'eixamplament de la desigualtat legal entre el castellà i el català.

Llegeix l'informe

Ajuda'ns a aconseguir 30.000 signatures per reivindicar el #CatalàSenseFronteres

Exigim a Europa que apliqui plenament la legislació europea que protegeix els drets lingüístics dels ciutadans pel que fa a la reciprocitat dels mitjans audiovisuals. Necessitem demostrar que som moltes les persones que ho reivindiquem. Signa la petició i fes-la arribar a tots els teus contactes!

Signa!

Instem els principals partits espanyols a reconèixer plenament el català a tot l’Estat

La Plataforma per la Llengua ha enviat una carta a les quatre grans candidatures polítiques de l'Estat espanyol -PP, PSOE, Unidos Podemos i Ciutadans- per saber-ne el posicionament davant la possibilitat de reconèixer el català com a llengua oficial de l'Estat en una hipotètica reforma de la Constitució. Actualment, el text constitucional emmarca el castellà com a única llengua oficial de l'Estat. De moment, cap partit polític ha respost a l'entitat.

Més informació

Miquel Strubell dóna la seva veu pel català

El sociolingüista Miquel Strubell ens explica amb aquest nou vídeo de la campanya #10000veus els seus motius per estimar i defensar el català. Fes com ell, dóna la teva veu pel català i aconsegueix una capsa regal de 175 experiències de Fent País!

Més informació

Jornada de coneixença i de treball en equip amb els voluntaris de la Plataforma per la Llengua

Una seixantena de persones, entre voluntaris, membres de l'executiva, col·laboradors territorials i tècnics de la Plataforma per la Llengua es van trobar dissabte passat a l'alberg Mare de Déu de Montserrat de Barcelona per conèixer-se entre elles i tenir més detalls de les accions que fa l'ONG del català.

Vols col·laborar amb la Plataforma per la Llengua i ajudar-nos a promoure el català? Fes-te'n voluntari!

Més informació

La Plataforma per la Llengua insta l’Ajuntament de Godella a anul·lar una prova que no es va poder fer en valencià

L'ONG del català demana que s'amoneste el president del tribunal per discriminació i denuncia que aquest fet pot violar el principi d'igualtat en l'accés a la funció pública.

Més notícies del País Valencià

Activitats al Maresme d'aquest cap de setmana

Aquest vespre, la Plataforma per la Llengua del Maresme organitza la presentació de dos llibres: Ramon Llull. El viatger de la paraula a Canet de Mar i El viatge de Companys a Arenys de Mar. Consulta horaris i lloc!

I dissabte, a les 17 h, no us perdeu el Taller de Scrabble en català a la Sala Polivalent del CC Calisay (Riera Pare Fita, 31) d'Arenys de Mar.

Rosaura Gómez, guanyadora del concurs Fent País al Vallès Occidental

Aquest matí s'ha fet el sorteig entre totes les persones que han participat en el concurs de la Plataforma per la Llengua del Vallès Occidental a través de la pàgina de Facebook. Moltes felicitats, Rosaura!

M'agrada la pàgina del Vallès Occidental!