Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 142 - 03/05/2015
Fes-te’n soci

El 13 de juny, volem ajuntaments compromesos amb la llengua!

Creus que és necessari millorar la promoció de la llengua catalana des dels ens municipals? Entra al web www.estimoelcatala.cat, contesta la pregunta i ajuda'ns a fer arribar el decàleg de propostes per millorar la situació del català a tots els alcaldes i alcaldesses del país!

Ajuda'ns, fes-ne difusió!

"Benvolgut alcalde, benvolguda alcaldessa", article de la Directora de la Plataforma per la Llengua

La Directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, escriu aquestes reflexions adreçades als futurs alcaldes catalans al blog "El català suma" de l'entitat, amb motiu de la propera constitució dels ajuntaments.

Llegiu l'article

El vídeo de la gran plantada pel català!

Gràcies a la participació i col·laboració de més de 500 persones, el passat 18 d'abril vam formar un mosaic humà gegant per reivindicar el català com a llengua comuna del nou país i com a vertebradora de la diversitat lingüística. Sense vosaltres, aquestes accions massives no serien possibles! Desitgem que us agradi el vídeo de l'acte!

Mira el vídeo!

Necessitem l'ajuda de persones d'origen nouvingut per a dos nous projectes!

Participes en alguna entitat cívica o cultural dels Països Catalans i ets del Marroc, Romania, la Xina, l'Argentina o el Pakistan? Ets d'origen nouvingut i t'agrada escriure? L'àmbit d'acollida lingüística està elaborant dos nous projectes i necessitem la vostra participació!

La Plataforma per la Llengua obté el guardó memorial Gabriel Xammar

L'ONG del català ha estat reconeguda enguany amb el memorial Gabriel Xammar, guardó que atorga anualment la Defensa Agrària de la Selva del Camp (Baix Camp) en agraïment a la defensa i promoció de la llengua, la cultura i la nació catalanes per part de persones o entitats.

Més informació

161 disposicions obliguen a etiquetar en castellà a Catalunya i només 2 regulen l'etiquetatge en català

Ja podeu consultar el darrer informe legislatiu sobre etiquetatge de La Plataforma per la Llengua, titulat «De "en la lengua oficial del Estado" a "en español"» en referència al redactat d'un Reial decret modificat el 2014.

En l'àmbit d'empreses i consum, també destaquem el retrocés clar en l'ús del català i la vulneració de drets lingüístics inclosos a la llei o en les condicions d'ús dels dominis a Internet per part de l'empresa El Corte Inglès.

Consulta l'informe

Instem els partits que configuraran el futur govern del País Valencià a impulsar mesures pel valencià

L'entitat valora molt positivament l'ampli suport expressat per les forces progressistes valencianes a impulsar mesures a favor del valencià. El delegat de Plataforma, Manuel Carceller, ha destacat el consens del PSPV-PSOE, Compromís i Podem, així com també d'Esquerra Unida, perquè la Generalitat Valenciana tinga un paper actiu en l'ús de  la llengua pròpia en la societat valenciana, tant en l'administració com en tots els àmbits públics.

Pròximes activitats al territori

Maresme: El dimecres 24 de juny, festivitat de Sant Joan, el Club de Scrabble en català de Canet de Mar i la secció local de la Plataforma per la Llengua del Maresme organitza el II Concurs de Scrabble en català de Sant Joan a la planta baixa de la masoveria del centre cívic i cultural Vil·la Flora de Canet de Mar.

Vallès Occidental: Visita l'exposició del #catalàalcinema fins al 23 de juny a la Biblioteca Vapor Badia de Sabadell