Mostrant de 1 a 10 de 5584 entrades disponibles RSS

| Catalunya

Un metge del servei d'urgències de l'Hospital Universitari Dexeus de Barcelona es va negar a atendre una pacient perquè volia parlar en català, i el volant de prestació assistencial reconeix els fets, en responsabilitza la pacient i titlla la petició de «grotesca i xenòfoba»

L'entitat denuncia que els responsables d'agressions lingüístiques tenen tanta impunitat que fins i tot reconeixen els fets en documents oficials i no esperen que ningú els pugui sancionar

Plataforma per la Llengua reclama al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que s'impliqui en el cas i prengui mesures contra el metge i l'hospital, que reconeix els fets, però no es compromet a investigar-los a fons ni a sancionar-ne els responsables Més informació sobre "Denunciem que l’hospital Dexeus deixa impune la discriminació lingüística d’un metge a una pacient d’urgències amb amnèsia"

La tercera edició del seminari anual de Semicercles, organitzat per Plataforma per la Llengua, s'ha celebrat durant el matí d'aquest dissabte 19 d'octubre a la Casa Convalescència de Barcelona i ha servit per evidenciar el paper clau de la llengua a l'hora d'integrar nouvinguts a la identitat catalana

Les tres ponències de la jornada, impartides pels acadèmics Antoni Simon Tarrés, Peter A. Kraus i Maite Puigdevall, estaran disponibles completes al canal de YouTube de Plataforma per la Llengua en una data pròxima Més informació sobre "El vincle entre llengua i identitat col·lectiva, una oportunitat per al català i un antídot contra les actituds intransigents"

| Catalunya Nord

El club nord-català de futbol americà també incorporarà progressivament el català a les xarxes socials, al llarg de la temporada vinent, i el potenciarà entre els equips de formació

Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català s'obri pas en un dels tres clubs esportius d'elit de la Catalunya Nord

L'entitat continuarà col·laborant amb els Grizzlys Catalans per avaluar noves possibilitats de difusió i revitalització del català Més informació sobre "Els Grizzlys Catalans, club de futbol americà del Rosselló, incorporen el català al web i a la botiga digital"

Denunciem en l’examen periòdic de drets humans de l’ONU que Espanya discrimina els catalanoparlants

Plataforma per la Llengua ha presentat un informe que recull les vulneracions de drets lingüístics de l'Estat espanyol i constata els incompliments de les recomanacions dels altres estats

L'organització fa set recomanacions perquè els estats les enviïn a Espanya: entre d'altres, incloure els catalanoparlants com a grup protegit a la signatura del Conveni marc per a la protecció de les minories nacionals del Consell d'Europa, perseguir les discriminacions lingüístiques i permetre que els infants s'escolaritzin en català

| Illes Balears

La salut, el turisme i la imposició lingüística protagonitzaran els tres darrers seminaris lingüístics del 2024 a Mallorca

El 25 d'octubre tendrà lloc a l'Escola de Mallorquí de Manacor el seminari sobre el català en l'àmbit sanitari, i el 15 de novembre es debatrà sobre llengua i turisme en una ubicació encara per confirmar

El cicle de debats sobre sociolingüística Semicercles farà parada el 13 de desembre al Centre Flassaders de Palma per parlar d'imposició i subordinació de llengües amb Pere Antoni Pons, Rosa Calafat, Laura Camargo i Albano Dante Fachin

En els darrers anys Plataforma per la Llengua ha situat la formació al centre de la seva activitat, perquè considera que cal renovar i enfortir els discursos en defensa del català

| País Valencià

Fem una crida a les famílies a triar el valencià a l’escola, en el marc de la manifestació del 9 d’Octubre

Plataforma per la Llengua ha participat en la manifestació organitzada per la Comissió 9 d'Octubre sota el lema "Som país, parlem valencià"

L'entitat ha dut versos de Vicent Andrés Estellés per a reivindicar-lo, atés que ha estat ignorat i arraconat pel Consell de Carlos Mazón en el seu centenari

L'ONG del valencià ha situat la crítica a la nova llei de plurilingüisme i la reivindicació de triar el valencià a l'escola al centre de les proclames de la diada

| Catalunya

La campanya ha arrencat en el marc del Firastiu 2024 i compta amb el suport de la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa, i la Cambra de Comerç

«Digues bon dia!» fa arribar a les botigues informació sobre els drets lingüístics dels consumidors i identifica amb adhesius els comerços compromesos amb el català Més informació sobre "Els comerços de Manresa s’incorporen a la campanya «Digues bon dia!» per fomentar l’ús del català a les botigues"