Mostrant de 1 a 10 de 3111 entrades disponibles RSS

L'ONG del català suma nous casos de discriminació i agressions a catalanoparlants per part de funcionaris i treballadors de l'Administració de l'Estat durant el 2016. Gairebé la meitat de vexacions i discriminacions del darrer any es van produir als jutjats. Des de 2007 la policia espanyola és qui acumula més vexacions a catalanoparlants.  Més informació sobre "La Plataforma per la Llengua presenta 22 casos de discriminació lingüística el 2016: «No tenemos el examen en valenciano; o lo haces en castellano o te vas»"

Dimarts 23 de maig diversos participants del programa de parelles lingüístiques i Tertúlies Lingüístiques, dinamitzades per la Plataforma per la Llengua, han tingut l'oportunitat de fer una visita guiada a l'exposició permanent del Museu d'Història de Catalunya. Més informació sobre "Voluntaris Lingüístics de la Plataforma per la llengua fan una visita guiada a l’exposició permanent del Museu d’Història de Catalunya"

| Maresme

IV Concurs de Scrabble en Català de Sant Joan de Canet de Mar

El dissabte 17 de juny, el Club de Scrabble en Català Canet de Mar i la secció local de la Plataforma per la Llengua organitzarem a la planta baixa de La Masoveria, al Centre Cívic i Cultural Vil·la Flora (Riera Gavarra, s/n), el IV Concurs de Scrabble en Català de Sant Joan de Canet de Mar. Més informació sobre "IV Concurs de Scrabble en Català de Sant Joan de Canet de Mar"

| País Valencià

La Plataforma per la Llengua ha manifestat tot el seu suport a la Generalitat Valenciana i al conseller Vicent Marzà davant la suspensió cautelar del decret d'ensenyament plurilingüe, promogut per la Conselleria de Cultura i Educació. La Secció Quarta de la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha estimat el recurs de la Diputació d'Alacant, una administració que no té cap competència en ensenyament, que pretén frenar la posada en marxa del nou model educatiu, prevista per al proper curs i àmpliament acceptada per la societat valenciana.  Més informació sobre "La Plataforma per la Llengua condemna la interferència de la justícia en el model d'ensenyament plurilingüe de la Generalitat Valenciana"

| País Valencià

Es valora positivament l'avanç en l'ús del valencià en les relacions amb la ciutadania, les empreses i les altres administracions públiques. L'entitat celebra que es detecten els primers efectes jurídics del reconeixement de la unitat de la llengua  Més informació sobre "La Plataforma per la Llengua es congratula del decret de la Generalitat Valenciana sobre usos de les llengües oficials"