Mostrant de 1 a 10 de 5516 entrades disponibles RSS

| Illes Balears

Reclamam al PP que aprofiti la ruptura del pacte de Govern a Balears per retirar el pla pilot de segregació lingüística

La ruptura unilateral del pacte de govern per part de Vox allibera la presidenta Margalida Prohens, que ja pot fer més cas a la gran majoria de centres i entitats que no al seu antic soci d'extrema dreta

L'entitat exigeix que el Govern de les Illes Balears retorni al consens sobre la llengua i l'Estatut d'autonomia i no segueixi endavant amb el pla, que només compta amb 11 centres adherits i que ha estat impugnat als tribunals

| Catalunya

El món local i Plataforma per la Llengua es conjuren per promoure el català en la 1a Trobada de Municipis Actius pel Català

La jornada ha servit per compartir bones pràctiques i fer xarxa entre alcaldes i regidors, i és el primer gran acte d'ImpliCAT, una nova línia d'acció de Plataforma per la Llengua per impulsar la política lingüística municipal

Actualitzar i fer complir els RULC, incloure clàusules lingüístiques en la contractació, treballar amb les entitats socials, promoure bons hàbits lingüístics entre els treballadors públics, aconseguir que la política lingüística sigui transversal i sensibilitzar la ciutadania, algunes de les accions prioritàries

Demanam que els Premis Ciutat de Palma tornin a ser exclusivament en català

Plataforma per la Llengua denuncia que es castellanitzin de bell nou els guardons i reitera al govern municipal de PP-Vox que deixi de perseguir la llengua pròpia

Aquesta política no ajuda a incentivar la participació dels autors i la creació literària en català, que va ser un dels motius que va empènyer a instaurar els premis Més informació sobre "Demanam que els Premis Ciutat de Palma tornin a ser exclusivament en català"

Plataforma per la Llengua participarà en El Tingladu d'enguany

El grup local de Vilanova i la Geltrú participarà en el festival de música i cultura catalanes autogestionat que s'organitza els dies 25, 26 i 27 de juliol amb una parada informativa i de venda de marxandatge

L'euro solidari recaptat es destinarà a entitats que defensen el català arreu del domini lingüístic; en el cas de Catalunya, l'entitat escollida ha estat Plataforma per la Llengua Més informació sobre "Plataforma per la Llengua participarà en El Tingladu d'enguany"

| Catalunya

Vora 20.000 infants i adolescents catalans han gaudit aquest curs dels tallers de Plataforma per la Llengua

L'entitat ha ofert més de 800 tallers a centres educatius de Catalunya: tallers de rap, teatre, doblatge, mems i glosa, entre d'altres, que han demostrat als alumnes que es poden expressar en català en contextos lúdics

El taller més demanat ha estat el de rap, coordinat pel cantant de música urbana Nel·lo C, que ha arribat a més de 6.000 alumnes

| Catalunya

La retolació de comerços i les clàusules lingüístiques, centrals a la 1a trobada de municipis compromesos amb la llengua

La 1a Trobada de Municipis Actius pel Català - Impulsem el català als nostres pobles i ciutats tindrà lloc al Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra el divendres 12 de juliol al matí

Els ajuntaments de Terrassa, Reus, Girona, Sant Cugat del Vallès, Manresa, Vic, Tiana i Tordera compartiran experiències, en una jornada que ha de servir per inspirar altres municipis i crear xarxa entre regidories de llengua

La jornada es dirigeix específicament a alcaldes, regidors i tècnics locals amb responsabilitats en l'àmbit de llengua, i té les inscripcions obertes al web de l'entitat

| País Valencià

Presentem al·legacions i sol·licitem la nul·litat de l'acord per al canvi de nom de Castelló de la Plana

Plataforma per la Llengua insta l'Ajuntament de Castelló de la Plana a mantenir el topònim de la ciutat en valencià, tot respectant l'Estatut, la LUEV, i la Carta Europea de Llengües Regionals o Minoritàries

L'entitat denuncia que el canvi impulsat pel PP i Vox és capritxós i arbitrari, perquè arriba tot just cinc anys després de l'aprovació del nom únicament en valencià, i és contrari al principi de bona administració que fixa l'article 103 de la Constitució Espanyola

Aconseguim que la marca de roba Bimba y Lola incorpori el català en l’etiquetatge

Gràcies a la feina feta els darrers quatre anys i mig, Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català deixi de ser residual en el sector tèxtil i que ara ja l'incloguin la majoria de grans marques

L'entitat ja va aconseguir el 2022 que Bimba y Lola inclogués el català a la pàgina web

Les empreses tèxtils que etiqueten en català ja representen més del 70% de la facturació d'aquest sector al mercat espanyol

| Illes Balears

Una doctora es nega a visitar un pacient a Palma per no parlar en castellà

L'afectat denuncia la discriminació a la Clínica Rotger, que no obliga el seu personal sanitari a atendre els catalanoparlants en la seva pròpia llengua

L'InformeCAT 2024 revela que un dels principals actius de què disposa el català és la forta vinculació amb la comunitat política i el sentiment de pertinença, fet que facilita la incorporació de nous membres i fa possible la continuïtat comunitària

A les Illes Balears, el 54, 2% dels habitants parlen sempre en castellà amb la família, i només el 27,3 % ho fan en català,  mentre que al País Valencià el 9,4 % dels residents que no parlen valencià amb la família sí que l'utilitzen amb els amics, i el 15,9 % a la feina

Plataforma per la Llengua publica aquest dimecres, 3 de juliol, la tretzena edició de l'InformeCAT, un recull de 50 dades significatives sobre l'estat del català arreu del domini lingüístic Més informació sobre "8 de cada 10 catalanoparlants consideren que per ser català és molt important saber parlar la llengua"