Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 150 - 04/09/2015
Fes-te’n soci

Coneix el greuge de tenir un Estat en contra amb les balances lingüístiques

La Plataforma per la Llengua va presentar ahir un document, a mena de llibre blanc, de les balances o les diferències de tractament que reben el català i castellà per part de l'Estat, les polítiques que se'n deriven i quina repercussió tenen sobre el territori i el ciutadà.

L'ONG del català considera que l'únic camí per aconseguir una pràctica lingüística democràtica a Catalunya és la independència.

Consulta el document!

Què me'n dius... del món editorial en català?

Coincidint amb la celebració de la 33a edició de la Setmana del Llibre en català a Barcelona, la Plataforma per la Llengua organitza un nou debat amb copa per parlar, aquest cop, sobre el món editorial en català.

Ens falta el teu enviament per aconseguir l'objectiu!

La llengua ha estat discriminada i reprimida durant molts anys per l'acció dels successius governs del PP, tot i la creixent voluntat ciutadana de viure plenament en valencià. Ara podem canviar-ho! Entra al web estimeelvalencia.cat i envia el "Pack d'emergència" al nou president del Consell. Ens falten poc més de 2.000 enviaments per aconseguir el nostre objectiu!

Envia el "Pack d'emergència"

Demanem a Natura que incorpori una versió del web en català i que l’utilitzi més en l’etiquetatge de productes

La Plataforma per la Llengua i WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits cívics) han demanat que el web naturaselection.com estigui disponible en català en una carta al fundador i administrador de les botigues Natura. El text remès el passat mes de juny també demanava la presència del català en l'etiquetatge, tant dels productes Natura com dels d'altres proveïdors, fet que garantiria els drets dels consumidors reconeguts en la llei.

Festa Les Maries - N.S. De l'Esperança del 2015 a l'Alguer

La Plataforma per la llengua col·labora també enguany a les festes en honor de Les Maries, que tengueran lloc a l'iglesia medioeval de Nostra Senyora de l'Esperança al camí l'Alguer- Bosa, organitzades del comitat 2015. La manifestació té el patrocini de l'assessorat al turisme del Municipi de l'Alguer i de la Fundació Meta.