Butlletí de la Plataforma per la Llengua

Núm. 135 - 01/04/2015
Fes-te’n soci

El 18 d'abril... PLANTA'T!

El pròxim 18 d'abril, a les 12.00 del migdia, tens una cita amb la llengua catalana a la plaça del Born de Barcelona! L'objectiu és reivindicar el català com a llengua comuna i d'arrelament en el nou país que estem construint. Per aconseguir aquest important repte i que l'acte sigui un èxit, la teva assistència és imprescindible! Necessitem que t'inscriguis com a participant a través del web plantatpelcatala.cat! Gràcies per la teva participació!

Inscriu-t'hi!!

#Joemplanto a les xarxes socials!

Busquem imatges originals, divertides, reivindicatives... de la vostra "plantada" pel català! Les 5 millors imatges que ens feu arribar a través de Twitter, Instagram o Facebook utilitzant l'etiqueta #joemplanto tindran premi! Participa-hi i guanya un pack de 180 experiències de Fent País! I tu, com et plantes?

El concurs

Signa per denunciar el setge al català a la Franja d'Aragó!

Ja tenim més de 5.000 adhesions, però en necessitem moltes més! Si ja t'has adherit al manifest, pots demanar als teus amics i familiars que també ho facin! Comparteix el web estimoelcatala.cat a les xarxes socials utilitzant l'etiqueta #noésLAPAO i ajuda'ns a lluitar contra la discriminació del català a la Franja d'Aragó!

Signa!

Demanem la incorporació de la llengua catalana al monòlit en record de les víctimes del vol de Germanwings

La Plataforma per la Llengua vol mostrar el seu més sentit condol a tots els familiars, amics i coneguts de les víctimes de l'accident aeri als Alps francesos el passat 24 de març. L'ONG del català demanarà per escrit la incorporació de la llengua catalana al monòlit en record a les víctimes, com a mostra de respecte als desapareguts catalans en el tràgic accident.

Més informació

El FCB demanarà a Telefónica, a petició de la Plataforma per la Llengua, que prioritzi el català en la retransmissió dels seus partits

La junta directiva del Futbol Club Barcelona ha aprovat demanar a Telefònica la retransmissió dels partits de futbol en català, per defecte, a Catalunya de cara a la temporada vinent. El club, arran d'una petició per carta escrita que l'entitat els hi ha enviat, inclourà aquesta condició en l'acord amb la nova operadora televisiva.

Presentem l'informe de queixes lingüístiques rebudes el 2014

Gràcies a la vostra implicació i compromís amb la llengua, la Plataforma per la Llengua pot elaborar i denunciar anualment les situacions en les quals els ciutadans i ciutadanes veuren vulnerats els seus drets lingüístics. Els negocis per Internet, les empreses de serveis i l'administració, els sectors amb més queixes per discriminacions lingüístiques d'enguany.

Llegiu l'estudi

Demanem que la modificació de la Llei del cinema sigui més concreta en obligacions i terminis

El dijous 26 de març, la Plataforma per la Llengua va comparèixer a la Comissió de Cultura i Llengua al Parlament de Catalunya en el debat de la modificació ddel projecte de llei de modificació de la llei de cinema, en el qual hi va presentar el document de propostes i esmenes al projecte de llei de cinema aprovat pel govern.

Més informació

La Plataforma per la Llengua considera que la Llei de senyes d'identitat va contra l'estatut valencià i l'Acadèmia

Plataforma per la Llengua afirma que l'aprovació, el 25 de març, de l'anomenada Llei de senyes d'identitat per les Corts Valencianes és una nova mostra de la política antivalenciana del Partit Popular.