Mostrant de 1 a 10 de 32 entrades disponibles RSS

| Illes Balears

Aquest dissabte, 31 d'octubre, la Plataforma per la Llengua de Menorca organitza la 'I Jornada de Mitjans de Comunicació i Llengua a Menorca. Debat sobre la situació i reptes de futur', que es podrà seguir en línia en aquesta mateixa pàgina.

L'acte servirà per exposar i qüestionar la situació i l'ús de la llengua als mitjans de comunicació menorquins, a través de diferents experts. També es presentarà un estudi de l'ONG del català on es constata que només 1 de cada 10 continguts propis del diari 'Menorca' és en català. Més informació sobre "Segueix en línia la 'I Jornada de Mitjans de Comunicació i Llengua a Menorca. Debat sobre la situació i reptes de futur'"

Només 1 de cada 10 continguts propis del diari ‘Menorca’ és en català

Es diari destaca per una elevada presència del castellà. Paradoxalment, el català és la llengua majoritària de les opinions i cartes dels lectors del diari.

L'estudi serà presentat aquest dissabte en una jornada organitzada per la Plataforma per la Llengua Menorca, que es podrà seguir presencialment o en línia. Més informació sobre "Només 1 de cada 10 continguts propis del diari ‘Menorca’ és en català"

| Illes Balears

7103 Petit celler, cervesa Sullerica i Licors Moyà són algunes de les empreses de les Illes Balears que ja s'hi han adherit.

La directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, destaca: "A les Illes Balears hi ha molt producte arrelat i creiem que és important que estigui etiquetat en la seva llengua, de manera que amb el Segell fem que els productes etiquetats a les Illes Balears arribin a la resta del territori".

A l'Alguer, la territorial de l'ONG del català valoritza l'etiquetatge en català a través de la iniciativa El Segell i ofereix un servici gratuït de traducció de les etiquetes en català de l'Alguer. Més informació sobre "El Segell arriba a les Balears i a l'Alguer per promocionar els productes lingüísticament responsables"

| Illes Balears

El Parlament de les Illes Balears votarà instar el govern espanyol a fer oficial el català a la Unió Europea

El text presentat per Més per Mallorca i Més per Menorca és una proposta de la Plataforma per la Llengua arran dels compromisos electorals del 2019

| Illes Balears

Per reivindicar la unitat de la llengua, conscienciar la ciutadania i denunciar els intents de fragmentació que pateix el català, la Plataforma per la Llengua plantarà una tomata gegant.

La proposta també insta les institucions a cooperar per a afavorir la normalització de la llengua en tots els sectors. Més informació sobre "La Plataforma per la Llengua planta una gran tomata a Eivissa per defensar la unitat de la llengua"