Mostrant de 1 a 10 de 43 entrades disponibles RSS

| Illes Balears

La web d'IBSalut demanava d'entrada que el document acreditatiu de la prova PCR havia d'estar redactat en espanyol i gràcies a la intervenció de la Plataforma per la Llengua ara es permet que el document també s'admeti en català. Més informació sobre "Aconseguim que el Govern de les Illes Balears rectifiqui i admeti com a vàlid un certificat del resultat de la PCR en català"

| Illes Balears

Les entitats, que alerten de la situació d'emergència lingüística, han presentat les reivindicacions en una carta oberta que es pot trobar al web llenguaiescola.cat. Entre les diferents propostes per revertir la regressió de l'ús social, es demana a docents, famílies, entrenadors esportius i monitors de lleure de parlar sempre en català a infants i joves. Més informació sobre "El Moviment per l’Escola en Català a les Illes Balears insta el parlament a blindar la llengua més enllà de les aules en la nova llei d’educació balear"

| Illes Balears

El Consell Insular de Formentera és el primer de les Balears on s'aprova la moció, impulsada per la Plataforma per la Llengua, en la qual es reivindica la unitat de la llengua i s'insta totes les institucions a aturar la fragmentació lingüística Més informació sobre "Aprovada la moció que reconeix la unitat de la llengua al Consell Insular de Formentera"

| Illes Balears

La Plataforma per la Llengua, l'STEI-Intersindical, l'Obra Cultural Balear de Formentera, l'Institut d'Estudis Eivissencs, el Moviment Menorca Edu21, la Unió Obrera Balear Ensenyament i l'Alternativa Sindicat Docent impulsen un espai transversal de reivindicació de l'ús de la llengua en l'entorn educatiu davant l'actual context de regressió que viu el català en les noves generacions.

El col·lectiu presentarà en les properes setmanes una carta oberta adreçada al conjunt de la societat de les Illes Balears, que, entre d'altres qüestions, exigeix que la futura llei d'educació de les Illes Balears garanteixi, com a mínim, l'ús del català com a llengua d'ensenyament en la meitat de les hores lectives, així com diverses propostes i mesures urgents per conscienciar i revertir l'actual situació d'emergència lingüística.
  Més informació sobre "Neix el Moviment per l’escola en català a les Illes, que exigeix que la futura llei d’educació blindi el català de manera clara i efectiva"