Qui som?

La Plataforma per la Llengua és l'ONG del català. Som una organització no governamental que treballa per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Treballem als diferents territoris de parla catalana i des d'una perspectiva transversal en l'àmbit socioeconòmic i audiovisual, en l'acollida lingüística als nouvinguts, en les universitats i en l'educació i a les administracions, entre d'altres àmbits d'actuació.

Els èxits aconseguits ens han portat reconeixements com el Premi Nacional de Cultura 2008 a la Projecció Social de la Llengua Catalana, atorgat per la Generalitat de Catalunya.

Actualment comptem amb diversos grups de treball en diverses poblacions i delegacions territorials al País Valencià, el Barcelonès, el Maresme, el Tarragonès, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i a l'Alguer. En total englobem més de 8.000 persones col·laboradores i nombroses entitats que treballem per promoure la llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua està avalada, a més, per un consell consultiu constituït actualment per Salvador Cardús, Jordi Font, Josep Mª López Llaví, Isidor Marí, Fèlix Martí, Jordi Porta, Jordi Sànchez, Josep Mª Terricabras, Miquel Sellarès, Vicenç Villatoro, Isabel-Clara Simó, Miquel Strubell, Patrícia Gabancho i Abelard Saragossà i del qual en van formar part els desapareguts Albert Manent, Francesc Ferrer i Gironès i Joan Triadú.

Si voleu més informació sobre la Plataforma per la Llengua, podeu descarregar-vos la nostra presentació.