Els èxits de Plataforma per la Llengua
Des de Plataforma per la Llengua treballem cada dia per promoure l'ús de la llengua catalana en tots els àmbits i per garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants.
En tot aquest temps, la nostra feina ha tingut una repercussió ben notable en benefici de la llengua catalana i dels seus parlants. En aquest espai, recollim aquelles accions que han arribat a bon port, aquells èxits que hem assolit i que han permès millorar la situació del català gràcies a la nostra tasca i a la de molts socis, voluntaris i amics que ens ajudeu cada dia. Seguim treballant per sumar nous èxits i aconseguir grans canvis!
Mostrant de 1 a 9 de 93 entrades disponibles
-
Gràcies a la feina feta els darrers quatre anys i mig, Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català deixi de ser residual en el sector tèxtil i que ara ja l'incloguin la majoria de grans marques.
L'entitat ja va aconseguir el 2022 que Bimba y Lola inclogués el català a la pàgina web.
Les empreses tèxtils que etiqueten en català ja representen més del 70% de la facturació d'aquest sector al mercat espanyol.
-
L'empresa catalana, que gestiona els supermercats Veritas, ha començat a incloure el català en l'etiquetatge dels seus productes, està impulsant la llengua a les xarxes socials i ha iniciat cursos en matèria lingüística per als treballadors que ho sol·licitin.
Plataforma per la Llengua es mostra satisfeta per la feina que està fent l'empresa per tal de complir els compromisos presos el passat 14 de novembre, però reconeix que encara hi ha aspectes a millorar, sobretot pel que fa a l'etiquetatge.
Aquests acords amb Ecoveritas i el seguiment que n'està fent l'entitat demostren la importància de denunciar les discriminacions lingüístiques.
-
Aconseguim que Vilamarxant i Banyeres de Mariola incloguen el valencià a les seus electròniques
Més informació
L'entitat pel valencià va assenyalar fa poques setmanes que 8 ajuntaments del País Valencià vulneraven el dret de la ciutadania de ser atesa en la seua llengua.
Sant Vicent del Raspeig, governat per PP i Vox, ha promés que inclourà l'accés en valencià pròximament després de la reclamació presentada per l'entitat.
Plataforma per la Llengua recorda als consistoris que encara no han inclòs el valencià en l'accés a les seus electròniques que estan obligats legalment a fer-ho.
-
Aconseguim que el català s’incorpori a Brave, el navegador que prioritza la privacitat dels usuaris
Més informació
Plataforma per la Llengua aconsegueix que el català s'incorpori al web de Brave i a totes les versions del seu navegador, "la primera alternativa independent de la indústria que preserva la privacitat".
L'entitat es felicita especialment per l'èxit, perquè es tracta d'un navegador que, a diferència de Google, no invisibilitza els resultats en català en el seu cercador.
-
El restaurant Aleia, a l'Hotel Casa Fuster de Gràcia, i Moments, a l'Hotel Mandarin Oriental del passeig de Gràcia, han incorporat la llengua pròpia de la ciutat al web després de la insistència de Plataforma per la Llengua.
A Catalunya, encara hi ha tres restaurants amb estrella Michelin (dels més de cinquanta) que exclouen el català al web: el Deliranto, a Salou, i l'Escola d'Hostaleria Hofmann i l'Enoteca Paco Pérez, a Barcelona.
-
Aconseguim que la marca de roba Macson incorpori el català en l’etiquetatge
Més informació
L'entitat també celebra que Macson hagi inclòs el català a la pàgina web i, d'aquesta manera, hagi complert les dues peticions que demanaven incorporar el català tant en l'etiquetatge com a la web.
Gràcies a la feina feta els darrers quatre anys, Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català deixi de ser residual en el sector tèxtil i que ara ja l'incloguin la majoria de grans marques. Les empreses tèxtils que etiqueten en català ja representen més del 65% de la facturació d'aquest sector al mercat espanyol.
-
Més de 7.000 persones passen per la Farga de l'Hospitalet en la segona edició de SAGA
Més informació
SAGA supera les expectatives de creixement i duplica l'assistència en una segona edició que consolida el saló com a punt de trobada de les comunitats catalanoparlants vinculades al món dels videojocs.
Per primera vegada s'ha pogut sentir una partida del League of Legends en català: ha estat durant els partits d'exhibició del Barça amb el LAL Pink Girona i Família Iogurt Girona.
-
L'empresa japonesa és la primera gran marca internacional de roba esportiva que incorpora el català a l'etiquetatge dels productes, tot i que encara no ho fa a tots els articles i tampoc inclou la llengua al web.
Plataforma per la Llengua ha aconseguit que el català deixi de ser residual al sector tèxtil i que ara ja l'incloguin la majoria de grans marques internacionals, i es proposa treballar especialment en el tèxtil esportiu, en què el català és molt excepcional.
-
L'empresa catalana, a l'ull de l'huracà arran d'una discriminació lingüística, es va posar en contacte amb Plataforma per la Llengua per esmenar amb celeritat els dèficits lingüístics dels seus establiments.
Chök ja ha inclòs el català al web i s'ha compromès amb l'ONG del català a incorporar-lo a la retolació de les botigues, als tiquets de compra, a la botiga en línia i a les xarxes socials, i a organitzar cursos de català als treballadors.