Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua forma els educadors de la xarxa XICS de la Fundació FC Barcelona

La Plataforma per la Llengua imparteix aquests dies unes sessions de formació adreçades als educadors de la XICS (Xarxa Internacional de Centres Solidaris),  un programa de la Fundació FC Barcelona per afavorir l'accés dels infants i els joves més vulnerables als serveis d'educació i salut. Les sessions tenen com a objectiu oferir eines per usar la llengua catalana com a element de cohesió social, una tasca especialment important en les zones on es troben aquests centres, que compten amb un important nombre de població immigrant.

Les sessions es realitzen des de l'inici d'aquesta temporada els centres XICS de Santa Coloma de Gramenet i del Carmel. Els educadors assisteixen, mensualment, a aquests tallers impartits per la Plataforma per la Llengua, "El nostre objectiu és que el català tingui un ple ús en qualsevol espai de la vida social", comenta el Marc Biosca, encarregat d'impartir aquests tallers.

El divendres passat es va celebrar, a les instal·lacions del XICS de Santa Coloma, una d'aquestes xerrades, que està previst que durin tota la temporada. Una quinzena de professionals dels XICS van atendre aquest seminari, entre ells, educadors socials i esportius i mestres de reforç escolar. Com satisfer les necessitats comunicacionals dels joves estrangers, adequar el comportament per evitar situacions de tensió i prendre consciència del rol de referents lingüístics són alguns dels punts que es tracten en aquestes trobades.

Gràcies a l'entesa entre la Fundació i la Plataforma per la Llengua, a més d'aquests seminaris, la nostra organització posa a l'abast dels XICS professors de reforç en llengua catalana. Paral·lelament, les dues institucions han iniciat un projecte per elaborar guies didàctiques d'acollida lingüística que s'oferiran a les entitats socials catalanes que treballen amb l'esport en clau lúdica i educativa.

Parteja