L'ONG del català

La Plataforma per la Llengua és l'ONG del català. Som una organització no governamental que treballa per promoure la llengua catalana com a eina de cohesió social. Treballem als diferents territoris de parla catalana i des d'una perspectiva transversal en l'àmbit socioeconòmic i audiovisual, en l'acollida i arrelament lingüístic als nouvinguts, en les universitats i en l'educació i a les administracions, entre d'altres àmbits d'actuació.

Els èxits aconseguits ens han portat reconeixements com el Premi Nacional de Cultura 2008 a la Projecció Social de la Llengua Catalana, atorgat per la Generalitat de Catalunya.

Actualment comptem amb diversos grups de treball en diverses poblacions i delegacions territorials al País Valencià, el Barcelonès, el Maresme, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental, el Gironès, el Conflent, les Illes Balears i a l'Alguer. En total englobem 20.000 persones col·laboradores i nombroses entitats que treballem per promoure la llengua catalana.

La Plataforma per la Llengua està avalada, a més, per un consell consultiu constituït actualment per Salvador Cardús, Jordi Font, Josep M. López Llaví, Isidor Marí, Jordi Porta, Jordi Sànchez i Picanyol, Josep M. Terricabras, Miquel Sellarès, Vicenç Villatoro, Miquel Strubell i Abelard Saragossà i del qual en van formar part el filòsof Fèlix Martí i els desapareguts Isabel-Clara Simó, Albert Manent, Francesc Ferrer i Gironès, Patrícia Gabancho i Joan Triadú.