Nòvas

Se mòstra d’ 1 a 10 de 5057 dintradas disponiblas

FilminCAT, La Bressola i VilaWeb s'han disputat el guardó i el guanyador es farà públic el dilluns 20 de febrer a les 19 h en una gala que tindrà lloc, per primera vegada, al Palau de la Música de Barcelona

La gala es podrà seguir en directe al canal de YouTube de Plataforma per la Llengua i més tard, a les 22.45 h, al Canal 33

De moment, Plataforma per la Llengua ja ha anunciat que la filòloga i activista Blanca Serra és la mereixedora del Premi Especial del Jurat i els propers dies es farà públic el nou Premi a la Innovació Més informació sobre "Rècord de participació: més de 8.200 persones trien el guanyador de la 10a edició dels Premis Martí Gasull i Roig"

| Illes Balears

Recorrem les bases del procés d'estabilització dels sanitaris balears i denunciem que el govern vol continuar excloent el requisit de català d'11 categories professionals

Plataforma per la Llengua presenta un contenciós administratiu per a impugnar les bases de la convocatòria anunciada pel Govern de les Illes Balears, que van ser publicades al BOIB el 3 de desembre

L'entitat també denuncia que, segons es desprèn del nou comunicat del govern d'aquest primer de febrer, l'executiu vol continuar excloent el català de 15 categories professionals i permetent que professionals sense domini del català s'estabilitzin, com a mínim dos anys, en places de fàcil cobertura de les quals difícilment podrien ser revocats si al cap de dos anys tampoc no acrediten el nivell lingüístic

L'entitat ha demanat reunir-se amb la presidenta Francina Armengol per tal que rectifiqui i defensi els drets lingüístics dels catalanoparlants

[ACTUALITZACIÓ del 7 de febrer: tot i que el govern balear va comunicar el primer de febrer que les categories sense requisit de català serien 15, hem actualitzat el titular de la notícia, perquè el 7 de febrer les categories sense requisit de català s'han reduït a 11. L'entitat considera que continua sent un atac als drets dels catalanoparlants i manté al web la notícia tal com la va publicar divendres 3 després de presentar el contenciós]

| Catalunya

Presentem les principals dades de l'InformeCAT 2022 al Santuari de Puiggraciós

El secretari de Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, exposa l'estat de la llengua catalana en un acte participatiu al Santuari de Puiggraciós, al Vallès Oriental, a partir de les darreres dades publicades a l'InformeCAT 2022

L'InformeCAT 2022 és el darrer informe anual de Plataforma per la Llengua, una panoràmica de l'estat de la llengua a través de 50 dades d'arreu del domini lingüístic Més informació sobre "Presentem les principals dades de l'InformeCAT 2022 al Santuari de Puiggraciós"

| Catalunya

Estrenem el nou Síndic de Drets Lingüístics de l’entitat a la Fira de la Candelera de Molins de Rei

El cap de setmana del 3, 4 i 5 de febrer, Plataforma per la Llengua portarà un punt informatiu del Síndic de Drets Lingüístics a la Fira de la Candelera de Molins de Rei

El jurat reivindica la tasca de la filòloga, que des dels anys 60 ha lluitat pel català participant en múltiples entitats, sempre amb la mirada fixada en el conjunt dels territoris del domini lingüístic

Plataforma per la Llengua tanca el diumenge 5 de febrer el període de votació popular per decidir qui dels tres finalistes, FilminCAT, VilaWeb o La Bressola, guanya el Premi Martí Gasull i Roig, i comparteix escenari amb Blanca Serra i el nou Premi a la Innovació Més informació sobre "Blanca Serra rebrà el Premi Especial del Jurat a la desena edició dels Premis Martí Gasull i Roig"

| Illes Balears

Plataforma per la Llengua avisa que lluitarà si cal als tribunals per a evitar que l'estabilització dels treballadors sanitaris els eximeixi d'acreditar la capacitació lingüística

L'ONG del català denuncia que el segon govern de Francina Armengol no ha estat un govern de recuperació ni d'avenços en matèria de drets lingüístics: ni en educació ni en consum ni a la funció pública Més informació sobre "L’exempció del català a la sanitat balear pot dur la legislatura a ser la més decebedora quant a drets dels catalanoparlants"

| País Valencià

Plataforma per la Llengua denuncia que l'exclusió del valencià de la retolació principal del nou mercat municipal de Mutxamel se suma a l'exclusió cada volta més habitual del valencià en les comunicacions del consistori, governat pel PP, Ciutadans i Vox  Més informació sobre "Exigim a l’Ajuntament de Mutxamel que deixe d’excloure el valencià a les retolacions "

Les tres entitats homenatgen Rosalía de Castro i Alfonso R. Castelao al Panteó de Gallecs Il·lustres, coincidint amb el centenari del primer Galeusca (1923), l'espai de coordinació entre l'associacionisme català, basc i gallec

El secretari de Plataforma per la Llengua, Francesc Marco, exposa la situació de l'audiovisual en català a les III Jornades de Normalització Lingüística de Santiago de Compostel·la Més informació sobre "A Mesa, Kontseilua i Plataforma per la Llengua refermen un Galeusca lingüístic a favor de les llengües minoritzades"

Denunciem les polítiques dels estats espanyol i francès contra el català en el marc de la cimera francoespanyola a Barcelona

| Barcelonès, Catalunya

Plataforma per la Llengua organitza, amb més d'una desena d'associacions, l'acte central del Correllengua a Santa Coloma de Gramenet

La participació de l'ONG del català s'emmarca en el Pla d'Actuació Lingüística Integral de l'Eix Besòs, que l'entitat du a terme per fer créixer l'ús social de la llengua en barris de Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet Més informació sobre "Col·laborem amb el Correllengua de Santa Coloma de Gramenet, en una edició dedicada a Joan Fuster"