Nòvas

en Mostrant de 1 a 10 de 3422 dintrada disponibla

Parelles lingüístiques de Plataforma per la Llengua participen l'A Tota Veu

El dimarts 17 d'abril, coincidint amb la proximitat de la Diada de Sant Jordi, va tenir lloc l'acte A tota Veu al Centre Cívic El Sortidor. És un acte poètic organitzat per Òmnium Cultural, el Consorci per a la Normalització Lingüística, la Plataforma per la Llengua, la CAL, i hi col·labora el Centre Cívic El Sortidor, dins del Pla d'Acollida del Poble Sec . Més informació sobre "Parelles lingüístiques de Plataforma per la Llengua participen l'A Tota Veu"

| Vallès Occidental

Aquest dijous 12 d'abril s'han repartit els tríptics de vocabulari per a carnisseries, forns de pa, bars i fruiteries. Ha estat una iniciativa que ha portat la Plataforma per la Llengua amb el suport del Consorci per a la Normalització Lingüística de Sabadell, dins el pla d'Actuació Lingüística Integral del districte 6è. Més informació sobre "Una vintena d’establiments comercials de Sabadell Sud reben els tríptics de vocabulari en català i més llengües"

Plataforma per la Llengua engega una campanya de gran abast davant el retrocés en l'ús de la llengua i els atacs rebuts els darrers 15 anys.

L'eix discursiu de la campanya queda plasmat en el manifest 'El català, llengua comuna', que reivindica el paper del català com a eix vertebrador de la nostra societat. El text, que ja compta amb l'adhesió d'entitats com el Futbol Club Barcelona, Unió de Federacions Esportives de Catalunya, Càritas, SOS Racisme, i els sindicats UGT, CCOO i la Intersindical.  Més informació sobre "14 testimonis rellevants del país aposten per promoure i recuperar l’ús social del català"

L'Agència Tributària no ofereix el servei telefònic d'informació de la campanya de la renda en català, tot i que també recapta els impostos dels catalanoparlants. Així ho ha constatat la Plataforma per la Llengua, que veu com, un any més, fer aquest tràmit en català es converteix en una cursa d'obstacles. Més informació sobre "«No tenemos el servicio en catalán»: Hisenda torna a vulnerar els drets dels catalanoparlants"

| Baix Llobregat - Esparreguera

1a edició del concurs Lletra a Lletra de Cervelló