Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua assisteix al 1r Congrés dels Latinos Catalanistes

El passat diumenge al matí va acabar el primer Congrés de Latinos Catalanistes, que va aprovar una proposta de resolució en defensa i suport del "model d'èxit d'immersió lingüística". La Plataforma per la Llengua  va participar a l'acte, així com també moltes de les entitats d'origen llatí que formen part de la xarxa dinamitzada per l'entitat.

Aquest primer Congrés, promogut per l'Espai Latino amb l'objectiu de fixar propostes que promoguin la integració dels nous catalans arribats a Catalunya la darrera dècada, ha comptat amb més de 300 congressistes, deu taules rodones sobre diversos àmbits com ara llengua, família o economia i, finalment, un fòrum per millorar les festes llatines.

Dins de la taula de "Cultura i llengua" es va parlar dels models d'immigració (assimilació, multiculturalitat, integració), de la importància de la llengua com a eix vertebrador de la cultura catalana, de l'aprenentatge i adopció del català i del coneixement de Catalunya (la seva història, els seus costums, el seu territori). En aquesta darrera taula hi van intervenir: Yvonne Griley (Directora general de Política Lingüística de la Generalitat), Jaume Ciurana (regidor de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona), Víctor Alexandre (escriptor), Rodrigo López Lainez (vocal de Mexcat-Associació Cultural Mexicano Catalana) i Fabiola Moreno (moderadora i directora per a Xile de l'Espai Latino).

Parteja