Nòvas ← d’Autras notícias

L’Observatori de les Senyes d’Identitat consagra el secessionisme lingüístic contra el criteri de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua

La Plataforma per la Llengua denuncia una vegada més la intenció del govern del País Valencià d'acabar amb la unitat lingüística i recorda al govern del País Valencià que qüestionar la unitat de la llengua no té cap base científica.

La Plataforma per la Llengua reclama la retirada del projecte de llei que contempla la creació de l'Observatori de les Senyes d'Identitat Valencianes, que comptarà amb la presència de la Reial Acadèmia de Cultura Valenciana, que nega la unitat de la llengua. La Plataforma s'afegeix així a la denúncia que fan altres entitats i institucions, entre les que hi ha totes les universitat valencianes.

La Reial Acadèmia de Cultura Valenciana nega la unitat de la llengua catalana en contra del criteri de la Acadèmia Valenciana de la Llengua, que és l'òrgan de referència filològica per la Generalitat valenciana i l'ens normatiu segons l'Estatut d'Autonomia. L'Acadèmia no formarà part de l'Observatori.

Per tot plegat, la Plataforma per la Llengua denuncia la clara intencionalitat política del govern valencià per promoure el secessionisme lingüístic. Un fet que l'ONG del català qualifica de lamentable perquè es fa sense tenir en compte aspectes científics i filològics, només aspectes partidistes i electorals.

La unitat de la llengua catalana, amb independència del nom que se li doni habitualment en cada territori concret, és un fet universalment reconegut per la romanística i la filologia mundials. Negar la unitat de la llengua no té cap base científica.

Segons l'esborrany que està preparant el govern valencià, l'Observatori vigilarà i revisarà que no es donin subvencions a "res que puga atemptar" contra les senyes d'identitat.

Parteja