Nòvas ← d’Autras notícias

Més Semicercles torna a València amb un col·loqui sobre la llengua, la cohesió social i el model educatiu

Els ponents seran el president de l'associació el Tempir Josep Escribano i el filòsof Xavier Serra

La moderació serà a càrrec de Marina Macià, membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua al País Valencià

L'acte se celebrarà divendres, 19 de setembre, a les 19 h, a la seu de la Societat Coral el Micalet de València

El projecte Més Semicercles de Plataforma per la Llengua torna divendres 19 de setembre a València. Després de la bona acollida del col·loqui sobre la llengua i la identitat de l'any passat, enguany se'n farà un per explorar la relació entre la llengua i la cohesió social, amb un focus especial en el model educatiu. L'acte està inserit en un cicle d'actes que tractaran la qüestió de la llengua, la cohesió social i l'ascensor social als diferents territoris del domini lingüístic. Com l'any passat, el col·loqui de València es farà a la seu de la Societat Coral el Micalet, al carrer Guillem de Castro, 73Els intervinents seran Josep Escribano, president de l'associació el Tempir d'Elx, i el filòsof Xavier Serra. Moderarà Marina Macià, membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua al País Valencià.

A l'acte s'hi parlarà del paper que té el valencià com a element per unir la població i generar solidaritat, i també es discutiran els beneficis i oportunitats que aporta el seu aprenentatge. El nacionalisme espanyol ha difós tradicionalment la idea que el castellà és l'idioma del progrés i la modernitat, i ha promogut la substitució lingüística i la reducció del valencià al folklorisme. L'acte oferirà idees per superar aquests marcs supremacistes.

El col·loqui tractarà amb especial deteniment de l'escola i dels diversos models lingüístics que s'han plantejat per al sistema educatiu. També es discutirà el significat dels resultats de la consulta sobre la llengua a l'escola que va organitzar el govern de Carlos Mazón, amb José Antonio Rovira com a conseller d'Educació. Finalment, els ponents reflexionaran sobre el futur i les accions que ha d'impulsar el valencianisme per a normalitzar el valencià.

Xavier Serra és doctor en Filosofia per la Universitat de València i ensenya a l'IES Joan Fuster de Sueca. És escriptor d'assajos i d'articles, i tracta qüestions polítiques, socials, literàries i artístiques. És el coordinador de l'àrea de pensament de la Universitat Catalana d'Estiu, que se celebra a Prada de Conflent cada any. Josep Escribano és llicenciat en Dret i catedràtic de l'àrea de valencià a l'IES Misteri d'Elx, on ensenya la llengua. Presideix l'entitat el Tempir d'Elx, dedicada a la protecció dels drets dels parlants de valencià i a la promoció de la llengua.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Telegram
  • Whatsapp
  • Linkedin