Nòvas ← d’Autras notícias

IKEA recupera el català al seu web

Després de les peticions que la Plataforma per la Llengua va fer a la multinacional, IKEA ha recuperat la versió catalana del seu web. També té en llengua catalana la retolació, l'atenció al client i el catàleg, però no l'etiquetatge de la gran majoria dels productes.

El mes d'abril passat, IKEA va eliminar la versió catalana del seu web, fet que va comportar que el servei de queixes de la Plataforma per la Llengua rebés una allau de reclamacions que denunciaven aquesta situació. L'entitat es va posar en contacte immediatament amb la companyia per a demanar explicacions. Segons IKEA, el motiu de la supressió del web en català era que s'havia fet una renovació d'aquest espai.

Tot i que en un primer moment, quan l'ONG del català va descobrir que la pàgina en català ja tornava a estar operativa aquesta no era accessible des de la pàgina principal, al cap d'uns dies la companyia va solventar-ho i hores d'ara els consumidors catalans ja poden accedir fàcilment a la versió del web en la seva llengua.

IKEA és una companyia multinacional que ha expressat públicament la seva sensibilitat per la diversitat lingüística. En aquest sentit, a Catalunya la retolació, l'atenció al client i el seu catàleg són en català. Això també és així gràcies a les diverses gestions que des de la Plataforma per la Llengua s'han anat realitzant des de l'any 2002 per aconseguir-ho.

Malgrat això, l'etiquetatge de la gran majoria dels productes d'IKEA continua vulnerant la normativa del Codi de Consum de Catalunya que estableix que les dades obligatòries de l'etiquetatge, les instruccions i l'embalatge dels productes que es distribueixen a Catalunya han d'estar redactades com a mínim en català (punt b de l'article 128.1 de la Llei 22/2010, del Codi de consum de Catalunya). Alhora, l'atenció telefònica d'IKEA tampoc no es troba disponible en català, fet que vulnera l'article 8.3 de la Llei 18/2017 de comerç, serveis i fires, que protegeix el dret dels consumidors de parlar en català (i en castellà) establint el deure dels treballadors d'atenció al públic d'estar en condicions d'atendre'ls.  Actualment, des de la Plataforma per la Llengua continuem treballant per aconseguir que l'empresa incorpori també el català en l'etiquetatge de tots els productes i l'atenció telefònica dels clients, complint així amb la llei i respectant els drets lingüístics dels consumidors catalans.

Parteja

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin
  • Whatsapp
  • Telegram