La final de la quarta edició del CantAlguer, concurs per joves cantautors de l'Alguer, tenguerà lloc lo 31 de octubre a les 21 h al Poco Loco (C. Gramsci 8, L'Alguer). Lo concurs, ideat de Claudio Gabriel Sanna i realitzat per voluntat de la Plataforma per la Llengua gràcies al treball de socis i voluntaris, vol encoratjar los joves a emprar l'alguerés com a llengua d'expressió artística.
Los finalistes de enguany se presentaran davant de la juria del concurs amb dues cançons en alguerés, un inèdit i una versió de una cançó del repertori tradicional. La juria de experts triarà lo vencidor valutant qualitat musical i lingüística de les propostes, en una tardada-concert que siguerà presentada de Irene Coghene, sòcia de Plataforma per la Llengua i ex-delegada de l'entitat a l'Alguer, i Pol Rovira, jove fundador de l'associació Connectem l'Alguer. Lo convidat especial de la tardada siguerà Lo Barber de l'Alguer, Angel Maresca, que ha publicat recentement lo sou últim disc 'Retrobament' (2024).
Lo premi del concurs consisteix en la registració de un EP de sis cançons a l'estudi Chicken Coop de l'Alguer i en la possibilitat de se exhibir a la Jornada Algueresa, organitzada de l'Obra Cultural de l'Alguer, en ocasió de la 58a edició de la Universitat Catalana d'Estiu, a Prada de Conflent (Catalunya Nord, Estat francès) l'estiu 2026.
La juria de aqueixa quarta edició del concurs, presidida del cantautor Claudio Gabriel Sanna, se compon del director de l'Obra Cultural de l'Alguer Carlo Sechi, de la cantant Ester Formosa, de l'activista de Plataforma per la Llengua Salvatore Manca, de la cantant mezzosoprano Elisabetta Manca, del musicista i director de corals Francesco Santino Scognamillo, i del musicista Salvatore Maltana.
La iniciativa té la col·laboració de la Delegació del govern a Itàlia de la Generalitat de Catalunya, de l'Obra Cultural de l'Alguer, del Centre Cultural Antoni Nughes-Escola de Alguerés, de la revista Enderrock, i de la Universitat Catalana d'estiu, i endemés, és patrocinada del Municipi de l'Alguer i de la Fondazione Alghero.
Plataforma per la Llengua i col·laboradors conviden lo públic a participar numerós i a sostendre i encoratjar los concurrents. L'entrada és llibre, per prenotar les meses visitar la web https://www.pocolocoalghero.com/


