Nòvas

Se mòstra d’ 1 a 10 de 71 dintradas disponiblas

| Seu nacional

La xarxa FUEN admet Plataforma per la Llengua com a membre associat i aprova una resolució crítica amb l’Estat espanyol

Òscar-Adrià Ibàñez, cap de drets lingüístics de l'ONG del català, assisteix a Berlín al 66è Congrés de la Unió Federal de les Comunitats Nacionals Europees (FUEN), una de les principals organitzacions en defensa de les minories nacionals i lingüístiques

| Seu nacional

La jornada, organitzada per Plataforma per la Llengua durant el 1r d'octubre, va durar un total de sis hores i va servir per analitzar en profunditat les fal·làcies i les conseqüències del supremacisme castellà, una estratègia d'estat que té com a objectiu la substitució del català

Les quatre ponències de la jornada, impartides pels acadèmics Christiane Stallaert, Juan Carlos Moreno Cabrera, Francesc Bernat i Ferran Suay, es penjaran completes al canal de YouTube de Plataforma per la Llengua Més informació sobre "[VÍDEO] El supremacisme castellà queda en evidència en un seminari que omple les 200 localitats disponibles"

| Seu nacional

Aconseguim que Triodos Bank comenci a incloure el català en les seves comunicacions

Plataforma per la Llengua ha treballat durant un any i mig amb la banca ètica Triodos Bank per impulsar-hi l'ús del català i perquè garanteixi els drets lingüístics dels consumidors catalanoparlants

El banc ha editat per primer cop en català els informes semestral i anual, i ha publicat contingut en català a les xarxes socials i a la revista corporativa

| Seu nacional

Els cecs catalanoparlants, un col·lectiu doblement discriminat

Plataforma per la Llengua denuncia que la majoria de dispositius digitals que les persones cegues necessiten en la seva vida diària no inclouen la llengua catalana

L'entitat celebra que Apple hagi incorporat la llengua catalana a VoiceOver, el principal lector de pantalla per a aquest col·lectiu, i anima la resta de fabricants a seguir-ne els passos Més informació sobre "Els cecs catalanoparlants, un col·lectiu doblement discriminat"

| Seu nacional

Obrim les inscripcions de la vuitena edició del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català

El Concurs Tísner busca que les classes de cinquè i sisè de primària de tot el domini lingüístic creïn jocs que permetin treballar algun aspecte de la llengua de manera col·lectiva i creativa

| Seu nacional

Cada tres setmanes, Plataforma per la Llengua proposarà un repte nou per als creadors al web RepteKinton.cat i un jurat triarà el millor vídeo per a cada repte

El concurs té l'objectiu de generar i potenciar referents en català a les xarxes socials més populars entre els joves

Comença el compte enrere per a l'inici del concurs, que proposarà un primer repte aquesta mateixa tardor Més informació sobre "Llancem el Repte Kinton, uns premis per impulsar els vídeos de TikTok i Instagram Reels en català"

| País Valencià, Seu nacional

El delegat de Plataforma per la Llengua País Valencià, Antoni Royo, va presentar a Barcelona el llibre Pel meu país (Onada, 2020) en una conversa amb Francesc Marco, secretari de l'ONG del català

L'acte, en el qual es va reivindicar pensar en el conjunt del mapa del domini lingüístic, forma part de la programació de la 40a edició de la Setmana del Llibre en Català que té lloc a Barcelona Més informació sobre "Antoni Royo presenta les seves memòries a la Setmana del Llibre en Català de Barcelona"

| Seu nacional

L'entitat considera imprescindible que les obligacions lingüístiques no només recaiguin sobre les plataformes amb seu a l'estat espanyol, que les competències de sanció en cas d’incompliment depenguin de la Generalitat, i que les quotes de català s'exigeixin també per a les obres que compten amb més visibilitat als catàlegs. Més informació sobre "Plataforma per la Llengua veu amb bons ulls els punts que es negociaran sobre la llei audiovisual però espera concrecions per valorar un hipotètic acord"