El Blog de la CatalApp ← Altres articles

Guia bàsica d’ús de la CatalApp

"És el primer cop que utilitzo la CatalApp. On me la puc descarregar?"

"Com puc valorar els establiments on he anat?"

"Per a què serveixen els comentaris que faig dels establiments?"

"Cal registrar-se per utilitzar l'aplicació?"

Et sonen aquestes frases? No et preocupis! Amb aquesta publicació mirarem d'ajudar-te i resoldre alguns dubtes sobre l'aplicació.

En primer lloc...

1. Descarrega't l'aplicació a Google Play o l'App Store.

Si encara no utilitzes la CatalApp, descarrega-te-la al teu dispositiu mòbil gratuïtament. Està disponible tant a Google Play (Android) com a l'App Store (sistema iOS).

1. Registra't

Un cop instal·lada al mòbil, registra't de forma senzilla i ràpida a través del correu electrònic, Facebook o un compte de Google.

No és necessari registrar-se per gaudir de la CatalApp. Sense tenir un usuari creat també es poden cercar els establiments i conèixer-ne les valoracions. Sí que cal identificar-se per puntuar i comentar qualsevol establiment.

1. Busca l'establiment

Gràcies a la geolocalització o els filtres per categories, podràs trobar els establiments i serveis on has anat. Un cop s'hi accedeix, et pots desplaçar a través d'un mapa interactiu. Si centres o augmentes el mapa, podràs veure els establiments o punts d'interès que hi ha en una àrea geogràfica determinada. Així doncs, cada emoticona representa un establiment i està marcada amb una tonalitat de colors que es mou entre el verd i el vermell. Aquests són els establiments que han estat valorats.

Si un local no apareix a la CatalApp és perquè no ha estat valorat per cap usuari. Hi ha una nova opció de buscador (icona del llapis) per trobar-lo.

Malauradament, si l'establiment en qüestió no està registrat a Google ni a Google My Business, no apareixerà a l'aplicació. Els comerços s'han d'assegurar que estan ben registrats a Google i a Google My Business.

1. Valora l'establiment i comenta l'ús que fa de la llengua catalana en l'atenció oral, escrita i virtual.

Per valorar un establiment o servei, t'has de registrar a la CatalApp i, mitjançant unes emoticones, puntuar de l'1 al 5 l'atenció oral, escrita i virtual. Amb aquestes tres notes, l'aplicació farà la mitjana i donarà una puntuació global a aquell establiment. També pots afegir-hi comentaris addicionals per ampliar la seva valoració (per exemple, si es vol matisar una valoració o explicar com ha anat la compra d'un bé o servei). Per nosaltres són molt importants per conèixer la situació real del nivell de responsabilitat lingüística dels establiments.

T'animes a provar la CatalApp i a explicar-nos la teva experiència lingüística?

Si vols que et donem un cop de mà, contacta amb nosaltres i t'ajudarem encantats.

catalapp@plataforma-llengua.cat