Ajuda’ns a defensar i promoure el català!

Atenció i assessorament jurídic de queixes i discriminacions lingüístiques

A la Plataforma per la Llengua oferim des de l'any 2011 un servei d'atenció i suport legal i psicològic alhora que procurem defenses legals a les persones que tenen queixes per motius lingüístics sobre l'atenció rebuda en empreses o administracions. D'una banda, els oferim suport legal i psicològic, de l'altra, donem una resposta orientada a corregir la mala pràctica lingüística que es denunciï. En casos greus de discriminacions que detectem, oferim assessorament d'ofici encara que no se'ns hagi demanat.

Amb les respostes a les nostres accions hem aconseguit que es corregís el fet d'haver denegat la nacionalitat a un ciutadà d'origen brasiler pel fet de fer l'examen d'accés a la nacionalitat espanyola en català. També s'ha aconseguit l'absolució d'un ciutadà de Vilajuïga denunciat per la Guàrdia Civil per desobediència en haver-se negat a parlar en castellà, tal com li havia requerit il·legalment un agent. Amb l'atenció i gestió de les queixes s'ha aconseguit que la cadena de restaurants Viena incorpori el català als seus establiments del País Valencià, que els laboratoris Almirall o els supermercats Ulabox incorporin el català al seu web així com que l'empresa Tiger editi els seus catàlegs en català.

Amb una aportació de 20 € ens ajudaràs a cobrir els costos d'atenció jurídica i psicològica especialitzades i de la gestió de les queixes lingüístiques rebudes telefònicament o a través del formulari web. Amb 5 aportacions diferents de 20 € podem formular unes al·legacions administratives, mentre que amb 10 aportacions diferents de 20 € podem pagar els costos d'un procurador als tribunals.

A més, cada any elaborem dos informes, un de les queixes rebudes i un altre de les discriminacions detectades, i el fem arribar al governs dels territoris implicats, al Síndic de Greuges i a diverses personalitats i institucions. Els informes, a més, han estat presentats al Parlament Europeu i al Consell d'Europa.

El teu donatiu serà de
Vols realitzar el donatiu com a...

Recorda que pots deduir el 15% d'aquest donatiu a la declaració de la renda.

Les teves dades
Dades de l'empresa