Voluntariat i participació

Som l'ONG del català i treballem per la defensa i promoció de la llengua catalana arreu del domini lingüístic. Actualment, som l'entitat dedicada als drets lingüístics més gran d'Europa.

Fes-te'n voluntari

Per què fer-se voluntari?

Volem que la ciutadania que parla català gaudeixi dels mateixos drets, serveis i disponibilitats que la resta de persones de comunitats lingüístiques europees de dimensions semblants a la nostra. Cal fer encara molta feina per arribar-hi. Tu també pots millorar la salut de la nostra llengua!

Col·laborant amb nosaltres podràs ajudar a fomentar l'ús del català com a eina de cohesió social, independentment dels teus coneixements, disponibilitat de temps o lloc de residència. Et suggerirem accions o tasques que s'adaptin als teus interessos i passaràs a formar part de la gran xarxa del voluntariat que fa possible la Plataforma per la Llengua.

Qui som els voluntaris de la Plataforma per la Llengua?

Som persones de diverses edats i territoris que volem viure plenament en català i treballem coordinadament pel foment de l'ús del català.

De quina manera pots participar?

La Plataforma per la Llengua és possible gràcies a l'activitat que hi desenvolupem els voluntaris. Pots col·laborar de diverses maneres i en diferents tasques:

Col·laborant en el teu territori

Depenent de la teva disponibilitat, pots:

• ​​​Formar part d'una territorial. Participar de manera activa i continuada en el teu entorn més proper, organitzant d'actes, implementant campanyes, detectant necessitats, etc. Comprova si estem a la teva zona o suggereix-nos la creació d'una territorial si sou diverses persones.
  • Participar en activitats puntuals. Assistint i/o col·laborant en actes, parades i campanyes que impulsem des de l'entitat.

Aportant les teves idees i oferint suport a l'entitat

• Participar en la reflexió sobre els àmbits estratègics de treball. Formar part d'una Comissió, els òrgans de debat i assessorament sobre els temes en els quals treballa l'entitat. Actualment, comptem amb les comissions d'educació, cultura i mitjans de comunicació, videojocs, justícia i empresa.​
  • Oferir suport al funcionament habitual de l'entitat. Per a dur a terme les campanyes, des de l'organització comptem amb l'ajuda de voluntaris, tot tenint en compte els seus coneixements professionals o personals i interessos (lingüista, administratiu, professor, informàtic, etc.).

Fent activisme

• ​Formar part de la xarxa de persones actives a les xarxes socials. Contribueix a crear una comunitat catalana a les xarxes socials i ajuda a fer viral les nostres campanyes de conscienciació lingüística, actes, denúncies, etc.​
  • Participar com a observador actiu col·labora amb nosaltres per detectar situacions de discriminació lingüística de serveis i productes.

Consolidant l'ús del català

• Troba la teva parella lingüística amb l'Apparella't. Una manera molt pràctica i entretinguda d'ampliar l'ús del català i de fomentar la cohesió social. Mitjançant la nostra aplicació podràs aprendre o ensenyar català, siguis on siguis.

• Dinamitza tertúlies lingüístiques en les zones dels Plans d'Actuació Lingüística Integrals. Optimitza el català oral dinamitzant un grup de conversa en espais de trobada com ara entitats, escoles, etc., en el marc dels Plans d'Actuació Lingüística Integral, un projecte que es porta a terme en territoris concrets per donar a conèixer la llengua catalana als diferents espais públics i lúdics, especialment als llocs on acudeixen persones d'origen nouvingut i no catalanoparlants. La Plataforma per la Llengua desenvolupa tres Plans d'Actuació Lingüística Integral en zones de Barcelona, Sabadell i l'Eix Besòs.

Fes-te'n voluntari