Fes-te voluntari!

La Plataforma per la Llengua, referent en la mobilització lingüística, oferim a tothom ser agent de canvi social a través de les seves actuacions. La salut de la nostra llengua és una responsabilitat que no podem delegar als governs ni a les lleis, cal que hi col·laborem tothom.

Vols millorar la situació del català? Participa-hi com a voluntari.

*Els camps són obligatoris

1.- Omple els camps següents

1. Sigues membre d’una territorial de la Plataforma per la Llengua

Fes-te membre de la territorial de la Plataforma per la Llengua de la teva zona i participa en la normalització lingüística del teu entorn més proper. Integra't a l'organització des de la teva assemblea territorial. Organitza actes, fes xarxa amb les entitats de la teva zona, detecta necessitats i implementa les campanyes de la Plataforma per la Llengua.

2. Comissions

Suma't a les comissions, grups de treball que fan suport a un àmbit, juntament amb un tècnic i un membre de l'executiva, amb l'objectiu de millorar en un camp específic. Comptem amb diferents comissions: educació i universitats, cultura, justícia, joc i lleure, drets lingüístics i empreses, internacional, etc.

3. Activitat de carrer

Participa en actes i parades que s'organitzen amb motiu de diferents activitats pròpies o de tercers. Col·labora en esdeveniments i actes lúdics difonent la Plataforma per la Llengua i l'ús del català en general.

4. Accions d'activisme

Participa de la xarxa de voluntaris disposats a realitzar activitats de denúncia pacífica, vistosa i simpàtica, que complementen les campanyes engegades de queixa i reivindicació.

5. Fes de parella lingüística

Col·labora en l'aprenentatge del català oral amb persones que en tenen coneixements bàsics i que es volen llançar a parlar-lo en un ambient distés. Comparteix experiències i coneix altres realitats.

6. Sigues dinamitzador de tertúlies lingüístiques

Treballa el català oral dinamitzant un grup de conversa, en espais de trobada com ara entitats, escoles, etc. És una forma molt pràctica d'ampliar l'ús del català i de fomentar la cohesió social.

7. Activisme a les xarxes socials

Fes arribar a més persones les nostres campanyes de conscienciació lingüística, esdeveniments, denúncies per discriminacions lingüístiques, etc. Contribueix a través de les xarxes socials a crear un clima favorable al reconeixement local i internacional del català.

8. Tasques de suport a les seus de la Plataforma per la Llengua

Per dur a terme les campanyes de la Plataforma per la Llengua necessitem suport a tots els nivells. Si creus que els teus coneixements professionals o personals poden ser d'utilitat per a la nostra organització (lingüista, traductor, administratiu, professor, informàtic, etc.) fes-nos-ho saber.

9. Altres col·laboracions

Si ets una persona amb iniciativa i tens una inquietud que no t'hem ofert, fes-nos propostes i t'escoltarem.

COMPROMÍS DE CONFIDENCIALITAT DE LA PERSONA VOLUNTÀRIA

Com a voluntari de la nostra entitat, puntualment podrà participar en tot el procediment de tractament de les dades de caràcter personal i es compromet a actuar amb discreció i confidencialitat, obligació que es mantindrà fins i tot després de finalitzada la relació de col·laboració amb la PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per tot el que pugui conèixer de l'entitat en la seva situació.

La persona voluntària només tindrà accés a les dades de caràcter personal que siguin imprescindibles per al desenvolupament de les tasques acordades, i en cap cas les farà servir per cap altra finalitat que no sigui l'establerta en el seu acord amb la PLATAFORMA PER LA LLENGUA.

El voluntari està conforme amb les premisses esmentades als dos apartats anteriors i es compromet a aplicar les mesures de seguretat estipulades per l'Entitat pel que fa al tractament de dades de caràcter personal.

Les dades personals que ens faciliteu a través d'aquesta butlleta / formulari seran incorporades a la nostra base de dades i seran tractades de manera confidencial amb la finalitat de gestionar la vostra relació com a voluntari o voluntària de PLATAFORMA PER LA LLENGUA.

Així mateix, podrem comunicar-nos amb vós per via electrònica o telefònica, basant-nos en  l'interès legítim de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per comunicar-vos informació sobre la vostra inscripció a la nostra entitat, així com novetats, activitats, campanyes o actes organitzats per PLATAFORMA PER LA LLENGUA, i altres.

En cap cas cedirem les vostres dades personals a tercers sense el vostre consentiment previ.

El període de conservació de les dades serà el necessari per al manteniment de la relació i  un màxim de 5 anys un cop finalitzada.

Durant la vostra relació amb l'entitat, i estrictament per a la gestió de les vostres dades personals, PLATAFORMA PER LA LLENGUA podrà emprar programari per desar-les als EUA. Aquesta transferència està emparada en l'escut de privacitat UE-EUA.

Des de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, complim amb totes les garanties legals establertes per a protegir la privacitat de les vostres dades personals.

En qualsevol moment podreu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com, si escau, el dret de portabilitat i de limitació del tractament, recollits al RGPD (UE) 216/679, dirigint-vos a: carrer de Sant Honorat, 7, principal 1a 08002 de Barcelona o mitjançant correu electrònic a dades@plataforma-llengua.cat.

En qualsevol cas, podreu dirigir-vos a l'autoritat de protecció de dades (www.agpd.es) per iniciar els tràmits oportuns en defensa dels vostres drets.