Ajuda鈥檔s a fer-los realitat!

Antena de la Catalunya del Nord

Des del 13 de febrer, uns 8.000 habitants de la zona del Conflent, a la Catalunya del Nord, tornen a poder veure la televisi贸 i escoltar la r脿dio en catal脿. La Plataforma per la Llengua i el Casal del Conflent han unit sinergies i han instal·lat una antena, tant de televisi贸 com de r脿dio, per a tots els ve茂ns del Conflent.

Aquesta antena permet que els ciutadans de la zona puguin veure els canals de la televisi贸 p煤blica catalana: TV3, el 33, el 3/24, Canal Super3 i Esport3; i, tamb茅, escoltar la r脿dio p煤blica catalana: Catalunya R脿dio, Catalunya Informaci贸, Catalunya M煤sica i l'iCat.

La situaci贸 dels mitjans audiovisuals en catal脿 a la Catalunya del Nord 茅s prec脿ria. Fins ara, la comarca del Conflent no rebia els canals en catal脿. S铆 que ho feien, per貌, certs municipis de la plana del Rossell贸 gr脿cies als repetidors ubicats a la torre de Madaloc, al Rossell贸, i al pic de Salines, a la prov铆ncia de Girona. L'煤nica r脿dio que emet exclusivament en catal脿 茅s R脿dio Arrels, aix铆 que queda m茅s que demostrat que la pres猫ncia del catal脿 als mitjans de comunicaci贸 茅s quasi inexistent.

Tal com va denunciar la Plataforma per la Llengua amb la campanya "El catal脿 sense fronteres", aquesta restricci贸 injustificada en la recepci贸 dels mitjans de comunicaci贸 audiovisuals implica el menysteniment continuat dels Estats espanyol, franc猫s i itali脿 de la Carta Europea de Lleng眉es Regionals o Minorit脿ries (CELRoM), malgrat que fou signada per tots tres estats i ratificada per Espanya. A m茅s, els tres estats incompleixen la Directiva 2010/13/CE, reguladora de la llibertat de circulaci贸 dels productes audiovisuals. Aix貌 es considera una anomalia al continent europeu, on, per exemple, als pa茂sos n貌rdics s'estableix una situaci贸 de reciprocitat total dels mitjans de comunicaci贸. 脡s a dir, els ciutadans reben tots els continguts dels canals i de les emissores de r脿dio en la llengua pr貌pia.

La instal·laci贸 d'aquesta antena ha tingut un cost de 7.000 €. Per aix貌, des de l'ONG del catal脿 demanem la teva col·laboraci贸 per a contribuir a cobrir les despeses que ha suposat la instal·laci贸 de l'antena al Conflent

0 dies
Aconseguit 13523鈧 Objectiu 7000鈧
S'han aconseguit 13523鈧 d'un total de 7000鈧.