Ajuda’ns a fer-los realitat!

Impulsem el català entre el jovent de Ciutat Meridiana a través de l'esport

Qui de nosaltres no ha escoltat una retransmissió esportiva en català? Enguany, participem per quarta vegada en el Giving Tuesday, posant el focus en aquest projecte: ràdio, esport, llengua i joves.

Per què aquesta zona de Barcelona?

A Ciutat Meridiana només el 42% dels veïns sap parlar català, i la dada cau fins al 28% quan mirem quantes persones el saben escriure.

Plataforma per la Llengua treballa des de fa anys, juntament amb les diferents entitats de referència, comunitats religioses i agents socials del barri, a través del Pla d'Actuació Lingüística Integral de Ciutat Meridiana, que té l'objectiu d'incorporar la llengua catalana als diferents espais del barri, especialment als llocs on acudeixen persones d'origen nouvingut.

I per què els joves?

Actualment, només el 28,4% dels joves residents a Barcelona tenen el català com a llengua habitual.

Ja el 2019 Plataforma per la Llengua va alertar de la situació de l'ús del català en aquest col·lectiu a través de l'Estudi sociolingüístic als patis d'escoles i instituts de zones urbanes de Catalunya. A l'informe, es mostrava com només el 14,6% de les converses al pati dels instituts eren en català, mentre que a primària arribaven al 35%.

Ens calen projectes engrescadors i en català per al jovent. Et necessitem!

Com ho farem?

Per impulsar un canvi i potenciar l'ús social de la llengua catalana entre els joves del barri, l'esport i el lleure són una peça fonamental.

Durem a terme un seguit d'activitats, principalment tallers especialitzats en ràdio esportiva, en què faran les seves primeres retransmissions en català, i xerrades de sensibilització lingüística entre els seus monitors. També s'organitzarà una jornada esportiva entre el jovent de Ciutat Meridiana i el seu entorn (professors, entrenadors...) i es desenvoluparà un manual de vocabulari esportiu en català.

Els tallers i els seminaris es desenvoluparan al voltant de la llengua, la ràdio i l'esport, com també la seva difusió a les xarxes socials, en auge entre els adolescents i on la presència del català s'ha de reforçar amb l'ajuda dels usuaris, entre els quals es troben els joves.

Transformar els hàbits lingüístics de la població i donar visibilitat al català també depèn de tu! Volem que aquest projecte arribi al màxim de joves de Ciutat Meridiana i és per això que et necessitem. Fes un donatiu!

El teu gest pot tenir recompensa!

Amb un donatiu igual o superior a 30€ pots rebre una recompensa exclusiva: els auriculars de Plataforma per la Llengua*. Si els vols, pensa a indicar-nos l'adreça postal on vols que els enviem.

Amb els auriculars de l'ONG del català podràs gaudir de la ràdio en català allà on vagis!

*L'enviament de les recompenses es farà efectiu un cop s'acabi el termini de participació en el projecte.

11 dies
Aconseguit 6974€ Objectiu 10000€
S'han aconseguit 6974€ d'un total de 10000€.
Quina quantitat vols donar?
Vols realitzar el donatiu com a...
Les teves dades
Dades de l'empresa