Els nostres articles d'opinió ← Altres articles

Actituds exemplars

Marc Biosca

osta trobar parangó del que estan liderant els professors de les illes, amb la vaga que avui comença i que no sabem quan s'acaba. La convocatòria s'ha fet via assembleària, tot i que com passa darrerament a casa nostra -allò de que la societat civil s'avança als esdeveniments-, els sindicats  hi han acabat donant suport.

El grau de dignitat que significa aquesta operació fa que ens haguem de treure el barret. El nivell de conflictivitat que ha imposat el president Bauzà i el seu govern -tot i que sembla ser que, tampoc, dins d'aquest govern, hi ha quòrum sobre el tractament de la matèria en qüestió- ha fet que l'inici de curs estigui plagat de tensions. Ja hi ha convocats actes de protesta per a la setmana vinent, i són moltes les mostres de suport a la vaga des de diferents entitats, sindicats i col·lectius tant de les illes com de fora de les Illes Balears.

En definitiva, els pitjors auguris s'han fet realitat i l'apartheid lingüístic que s'està promovent no dóna treva, però val a dir que la resposta amb què s'estan trobant està superant totes les expectatives.

Som davant d'un fenomen de reactivació social i política que afecta tots els Països Catalans que, com tot procés d'aquesta magnitud, també compta amb algun risc potencial. El principal, que l'eufòria que s'està vivint en algun d'aquests territoris ens faci minvar l'atenció del que està passant als altres. Ben senzill: l'acceleració del procés d'independència del Principat no ens pot distreure de les agressions a la llengua catalana, avui més virulentes que mai, a les Illes, País Valencià i Franja.

Hi ha qui creu que aquesta correlació és políticament dissenyada i pensada.  Fa de mal dir i ho farem amb reserves, però costa de creure que aquesta catalanofòbia que s'està exhibint des dels executius d'aquests territoris abans citats no provinguin de la mateixa lectura dels fets i, per tant, de la presa de decisions per concatenar-los.

Sigui com sigui, sembla que no pararan. Tampoc nosaltres. Una bona manera de donar-hi suport és ajudar-hi econòmicament.  El compte corrent de la caixa de resistència de la vaga indefinida, gestionada per l'STEI i Enllaçats per la llengua, és el 0081 0268 24 0001564159

Siguem exemplars.