Articles d'opini√≥ ← Altres articles

Compartim

Teresa Casals

La Plataforma per la Llengua va participar a la taula rodona Conversas con que, amb el suport de la vicepresid√®ncia Da Igualdade E do Benestar de la Xunta de Galicia, van tenir lloc els dies 30 i 31 del passat mes de gener, als departaments de Filologia de les universitats de Santiago i de A Coru√Īa.

Va ser una bona ocasi√≥ per compartir amb els companys de Gal√≠cia, Euskadi i Pa√≠s Valenci√† objectius i estrat√®gies per organitzar o consolidar el voluntariat ling√ľ√≠stic. Tots vam coincidir que calia no perdre de vista la import√†ncia que, la llengua pr√≤pia, t√© per als pobles que la parlen Aix√≠ com tamb√©, que el foment de programes de voluntariat obre un cam√≠ per a la construcci√≥ d'un altre m√≥n millor i possible.

L'objectiu final dels programes de voluntariat ling√ľ√≠stic √©s augmentar el nombre de parlants de cada una de les lleng√ľes pr√≤pies de cada territori. Vam poder comprovar que la situaci√≥ √©s diferent a Catalunya, Gal√≠cia, Euskadi i al Pa√≠s valenci√†. Una difer√®ncia que cal remarcar √©s que, a Euskadi, els programes de voluntariat no es materialitzen amb la formaci√≥ de parelles sin√≥ que es formen petits grups de quatre o cinc persones. Una altra caracter√≠stica √©s que tots els membres del grup han apr√®s l'eusquera, per√≤ sovint no tenen ocasi√≥ de parlar-lo en una situaci√≥ real. Per aix√≤ es potencia que es trobin en una situaci√≥ favorable per al seu √ļs.

Vam constatar, tamb√©, que tots plegats tenim molta feina per fer. √Čs veritat, per√≤, que alguns en tenen m√©s que els altres perqu√® la seva situaci√≥ de sortida √©s m√©s prec√†ria. Ens vam comprometre a compartir materials, dubtes, il¬∑lusions i √®xits perqu√®, si fem la feina ben feta, segur que arribaran.