Articles d'opinió ← Altres articles

Air Berlín ens fa el salt!!!

Martí Gasull i Roig

Estem assistint a una nova polèmica lingüística, aquesta vegada al voltant d'unes declaracions de directius d'Air Berlin que han posat raons ideològiques per davant dels seus interessos comercials

Sorprèn en primer lloc l'anomalia que el cas representa, i que denota que encara tenim molt per treballar en l'àmbit internacional. La premsa alemanya n'ha començat a parlar, i no pas sempre a favor nostre. Creiem que hi ha un desconeixement bastant gran de la realitat catalana, i de la importància d'una llengua que entre d'altres coses, ocupa el novè lloc d'entre les 23 llengües oficials de la Unió Europea. En aquest cas concret que comentem també hi ha hagut mala fe, segurament per la informació que deu haver fornit la delegació espanyola de l'empresa a la central alemanya.

La major part d'empreses de low cost introdueixen la llengua catalana en els seus webs com a mostra de comerç de proximitat i de respecte als consumidors. Air Berlin no. Així doncs, tenen el seu web també en català companyies com: Click Air (web en 5 llengües;), Ryanair (web en 23 llengües), Easyjet (web en 18 llengües) i Spanair (web en 6 llengües). També opera a Alemanya i a Catalunya, Illes Balears i País Valencià, però sense vols directes, American Airlines, que també té la web en català. Podríem citar més companyies que inclouen el català a la pàgina web i que tenen altres destins que no són Alemanya, com ara Vueling (web en 9 llengües, entre les quals català, basc i gallec), Air Europa o Bmibaby. Air Berlin, en canvi,  té el lloc web en 13 idiomes, quatre dels quals amb igual o inferior nombre de parlants que el català (danès, finès, suec i txec), però en canvi obvia el català.

Per tot plegat, la Plataforma per la Llengua ha començat una campanya de queixes dirigida a Air Berlin, que podreu trobar al web www.plataforma-llengua.cat/airberlin.