Estudis i publicacions ← Altres entrades

- Cultura, lleure i joventut - Estudis

L'estat del català al cau i a l'esplai. Estudi sociolingüístic a l'associacionisme educatiu de base voluntària i comunitària a Catalunya

En aquest estudi, elaborat per Plataforma per la Llengua i el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya, analitzem quin és l'estat del català en l'associacionisme educatiu de base voluntària i comunitària a Catalunya. Mitjançant l'observació no participant hem estudiat els usos i comportaments lingüístics tant d'infants com de monitors o caps que participen en les activitats que es duen a terme a una mostra dels caus i esplais de les sis principals entitats d'educació en el lleure: Esplais Catalans (ESPLAC), Moviment de Centres d'Esplai Cristians de Catalunya (MCECC), Federació Catalana de l'Esplai (FCE), Acció Escolta de Catalunya (AEC), Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) i Escoltes Catalans (EC).

Concretament l'estudi dona resposta a quatre preguntes: 1) Quin és l'ús del català per part dels infants que assisteixen a caus i esplais?; 2) en quina mesura es produeixen els processos de canvi lingüístic per part dels infants i joves?; 3) quines són les variables que expliquen aquest ús del català?, i 4) quin rol juguen els monitors i caps com a referents lingüístics en relació amb els infants?