Notícies ← Altres notícies

La Plataforma per la Llengua denuncia que la nova sentència sobre l’escola catalana torna a atacar la convivència i la cohesió social

La Plataforma per la Llengua vol sortir al pas de les dues noves sentències que s'ha fet públiques avui i que obliguen la Generalitat a acabar amb el sistema d'immersió lingüística i substituir-lo per un model d'ensenyament bilingüe en què el castellà sigui també llengua vehicular. Per l'organització, aquestes noves sentències insisteixen un cop més a atacar la convivència i la cohesió social a casa nostra. La Plataforma per la Llengua rebutja frontalment aquesta nova agressió a la immersió lingüística. Per l'entitat, el Tribunal Suprem intenta forçar un canvi de model lingüístic educatiu a Catalunya i construir un conflicte social inexistent a Catalunya.

Per això, la Plataforma per la Llengua vol manifestar el següent:

  • La Plataforma per la Llengua rebutja frontalment aquestes sentències que pretenen obligar la Generalitat de Catalunya a imposar també el castellà com a llengua vehicular en el sistema educatiu, la qual cosa comportaria l'acabament del programa d'immersió lingüística.
  • L'entitat vol tornar a remarcar que en cap cas el Tribunal Suprem es pot pronunciar sobre normes de rang legal i estatutari, i no s'hauria d'extralimitar de l'objecte propi d'aquestes dues sentències (que responen a les denúncies presentades per dues famílies), ni intentar forçar, com fa de facto, un canvi de model lingüístic educatiu a Catalunya. Per tant, i a efectes legals, aquestes sentències, que s'afegeixen a les tres anteriors, haurien de tenir efecte directe només sobre els casos denunciats, i no anar més enllà.
  • Aquestes sentencies se situen en la línea de les sentències emeses anteriorment, i no tenen com a fonament cap aspecte pedagògic ni lingüístic, sinó que obeeixen a interessos polítics. Aquest fet evidencia la poca credibilitat democràtica de l'Estat espanyol, on la independència judicial està per sota de països com Nigèria, l'Aràbia Saudita, Tailàndia o Bostwana.
  • El procés educatiu necessita de complicitats i de pau social. Que la programació de les escoles sigui un element de judicialització permanent i de confrontació entre els diferents estaments de l'escola crea un clima d'inestabilitat que no afavoreix gens els aprenentatges i que perjudica notablement l'alumnat, que és la part més sensible en tot aquest procés, desautoritza la tasca del professorat i posa en dubte la qualitat del sistema.
  • La immersió lingüística del sistema educatiu de Catalunya, un model reconegut a nivell internacional, ha garantit i ha possibilitat que les persones que no tenien el català com a llengua materna l'aprenguessin amb el mateix nivell de domini i perfecció que els que sí el parlaven com a llengua d'origen.
  • Aquest degotall de sentències només té una lectura política, d'atac al model educatiu català, amb l'objectiu de qüestionar-lo i de construir un conflicte social inexistent a Catalunya.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin