Xerrada “La situació del català a Internet”

El divendres 10 de juny a 2/4 de 8 del vespre, la secció local de la Plataforma per la Llengua Maresme i Òmnium Montnegre us presentarem, a l'Aula Magna de l'Escola de Teixits de Punt de Canet de Mar, la xerrada "La situació del català a Internet", a càrrec de Joan Soler i Martí, membre de l'equip de coordinadors de l'entitat WICCAC (Webmàsters Independents en Català, de Cultura i d'Àmbits Cívics).

WICCAC és una associació col·laboradora de la Plataforma per la Llengua que fa feina en la normalització de l'ús de la llengua catalana a Internet, especialment en les webs de les grans empreses i multinacionals amb presència en terres de parla catalana. Des de la seva creació el juny del 2002, aquesta tasca la desenvolupa bàsicament mitjançant el Baròmetre de l'ús del català a Internet.

El baròmetre de WICCAC s'actualitza cada mes amb la confecció d'un resum de situació, en el qual s'hi detallen els percentatges globals i per sectors de la presència del català en les més de 3.000 webs analitzades. Fins ara ja s'han fet més de 100 actualitzacions mensuals.

Des del mes de febrer del 2007, WICCAC i la Plataforma per la Llengua tenen un conveni de col·laboració per compartir feines i ésser més eficients en les campanyes que desenvolupen. WICCAC va celebrar el febrer d'enguany els seus 10 anys d'activitat en un acte a l'Institut d'Estudis Catalans.