Notícies ← Altres notícies

Caja Navarra es compromet a utilitzar el català en la seva correspondència amb el client

L'entitat bancària Caja Navarra s'ha compromès davant els seus clients a utilitzar el català en les comunicacions personals que realitzi amb l'usuari, adaptant-se així a la llei 1/1998 de política lingüística de Catalunya. El canvi arriba després de les reiterades queixes dels clients de la caixa, que veien vulnerats els seus drets lingüístics en rebre tota la correspondència en castellà.

En una carta remesa a alguns dels seus clients, Caja Navarra s'ha compromès a fer arribar les cartes i comunicacions personals a partir de l'1 de juny en l'idioma que trïi cada usuari: català, euskera o castellà. Segons assegura l'entitat bancària en la carta, la possibilitat d'escollir la llengua d'ús afectarà en un primer moment només a cartes i comunicacions i, en una segona fase, es farà efectiva també als extractes de compte, les notes d'endeutament o '?abonament i altres documents similars. Finalment, la caixa també promet treballar per aplicar la iniciativa en altres àmbits, com contractes, caixers automàtics, llibretes o talonaris.

Comparteix

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • Linkedin